Un total de catorze projectes, de més de setanta que s’han presentat, han estat seleccionats per participar en la nova edició del programa CREAmedia que dona suport a l’emprenedoria de les indústries creatives i culturals, unes de les més afectades pel context econòmic provocat per la pandèmia. Entre d’altres, el programa ofereix serveis d’acompanyament i formació a les noves empreses i, alhora, potencia la ciutat com a pol de talent creatiu.

A partir del mes de setembre i durant sis mesos, els projectes seleccionats s’instal·laran a la incubadora Almogàvers, seguint les mesures i els protocols de seguretat marcats per les autoritats sanitàries. Enguany, s’ha ajustat el format del programa a la situació de la covid-19, amb l’aposta per l’acompanyament i les formacions virtuals i per nous plantejaments i continguts de valor.

Equips tècnics de Barcelona Activa i professionals del sector els ajudaran a desenvolupar la proposta de valor, producte o servei principal i treballaran el model de negoci per tal que sigui viable i sostenible mitjançant serveis com ara els següents:

  • Tallers o sessions pràctiques (workshops) i activitats per dinamitzar la comunitat i accions de lliure accés a altres iniciatives per crear dinàmiques de treball més enllà del programa.
  • Acompanyament empresarial; tutories individualitzades o mentoria (mentoring) que impartiran persones professionals del sector, a més d’un seguiment de l’evolució de les empreses creades.
  • Acompanyament intensiu en la cerca de finançament.
  • Seguiment de l’evolució dels projectes amb personal tècnic a través d’un programa de gestió de projectes.

Una mostra de la creativitat i la innovació de la ciutat

Els catorze projectes seleccionats per participar en el CREAmedia d’enguany estan relacionats amb l’audiovisual, el disseny i les plataformes de suport a les indústries creatives i culturals, i són els següents:

  • Publishing Scope Music: ajuda els compositors emergents protegint (blockchain) i comercialitzant (licensingbooking i royalty exchange) les seves obres internacionalment.
  • Ecosneak: fabricació i venda en línia de sabatilles amb teixit reciclat de plàstic recuperat del mar.
  • In Crime Content: estudi de producció de continguts audiovisuals; realitzen coproduccions entre marques compatibles per estalviar costos i guanyar awareness (notorietat).
  • Barcelona Miquel: coreògraf, gestor de projectes i ballarí.
  • Tundra Studio: estudi d’estratègia i creació de contingut audiovisual creatiu dirigit a empreses i grups de música. Aglutina els serveis d’agència creativa i productora audiovisual analitzant les necessitats de cada client quant a imatge, i en conceptualitza i produeix el contingut a mida.
  • Reolivar: disseny, creació i fabricació de productes elaborats amb residus de les olives.
  • Filmpedia: plataforma de video learning en què es transformen continguts audiovisuals existents (pel·lícules, documentals, curtmetratges, continguts televisius, videoclips, etc.) en propostes d’aprenentatge.
  • Barcelona al Azar: projecte de divulgació del patrimoni amb ludificació i il·lustració centrat a Barcelona. Joc de cartes.
  • Versatil: agència i productora que dona servei a la creació de tota la línia estètica d’un artista (audiovisuals, fotografia fixa, disseny gràfic i marxandatge). Actua com a plataforma de llançament de nous artistes, amb la intenció de crear comunitat, catàleg i portafolis.
  • Weekndr.tv: canal de música que selecciona esdeveniments musicals del cap de setmana a Barcelona i ofereix un contingut audiovisual a les xarxes socials.
  • Laurence Diana: projecte que crea mobles intel·ligents i de disseny per a un mercat d’alta gamma europea.
  • Dublab Barcelona: plataforma en línia amb el focus principal d’una ràdio i la idea de donar veu a petits projectes.
  • CameraShare: mercat web (marketplace) en línia per al lloguer de material audiovisual i espais entre particulars.
  • Artechsel: agència de booking (agència artísticaque funciona com a distribuïdora d’espectacles tecnològics i està dirigida al sector públic, particulars i esdeveniments corporatius.

Un motor econòmic en alça

El teixit empresarial d’indústries creatives és molt ric a la ciutat. A Barcelona s’hi concentra el 51,1% de tots els llocs de treball del sector a Catalunya i representa el 13,4% de tot el treball a Barcelona. Només al districte 22@ hi ha més d’un centenar de petites i mitjanes empreses amb components creatius.

El programa CREAmedia és una iniciativa de Barcelona Activa, el Servei de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC i la Fundació Catalunya Cultura, i s’emmarca en la Mesura de govern d’impuls de les indústries creatives, presentada a finals del 2019, que implica plans d’internacionalització i col·laboracions amb escoles i universitats, i innovació per a l’impuls d’aquests projectes.

Open chat
Contacta amb nosaltres de manera ràpida