L’OFFF celebra 20 anys a l’avantguarda de les darreres tendències en l’àmbit de la creativitat i el disseny. En la seva 20a edició l’OFFF, el Festival Internacional de Creativitat, Art i Disseny Digital de Barcelona, tornarà a reunir les principals veus de la indústria creativa que marca les tendències de la nova imatge i estètica en els camps del disseny, la música, l’art, l’espectacle i la cultura digital. 

Enguany el festival portarà més de 100 artistes i creadors internacionals i oferirà 60 activitats i tallers. Entre els convidats destacats hi trobem a l’artista barceloní Lobulo, que presentarà l’OFFF Barcelona 2020 Opening Film; Nando Costa, director creatiu de Microsoft; Josh Higgins, director executiu creatiu a Facebook i l’estudi Vallée Duhamel estudi especialitzat en vídeo, visuals i instal·lacions de vídeo d’alta qualitat, afavorint un enfocament lúdic i experimental pel treball; entre molts d’altres.

El festival ja té les entrades a la venda i se celebra els dies 23, 24 i 25 d’abril a diferents espais del Museu del Disseny de Barcelona.

23 · 24 · 25 D’ABRIL
MUSEU DEL DISSENY DE BARCELONA

VENDA D’ENTRADES
www.offf.barcelona

La campanya visual del festival cada edició la porta a terme un estudi de disseny i enguany en el seu 20è aniversari, l’OFFF l’ha encarregat a l’estudi amb seu a Barcelona Crowd Studio, l’estudi que va reelaborar el logotip oficial del festival el 2013 (i el va rebrandificar el 2018). La campanya OFFF Barcelona 2020 l’han anomenat “OFFF. INC”, la corporació que genera passadissos a altres mons. A través d’aquesta es podrà entrar al portal a OFFF i explorar el propi món en funció de la ment creativa de cadascú. 

Enguany aterra al festival l’OFFF Academy, amb un nou espai exclusiu que oferirà activitats i noves oportunitats per a persones creatives on hi haurà sessions i activitats a càrrec de Houdini, tallers de Bravo i molt més. També presentarà els resultats del primer projecte: el mentoratge a joves entre 18 i 26 anys que es va portar a terme durant 7 mesos al 2019 amb la finalitat de posar les eines de la creativitat digital a disposició de tothom i especialment de les generacions més joves. Aquesta presentació estarà patrocinada per Adobe.

En aquesta edició estrena col·laboració amb ASICS i programa un taller amb el dissenyador Shigeyuki Mitsui, que vindrà per primer cop a Barcelona, per compartir el procés creatiu que va seguir per crear el GEL. -LYTE ™ III fa 30 anys, la sabatilla més emblemàtica de la marca. 

Com ja es habitual, dins la programació d’activitats paral·leles, tindrà lloc l’OFFF MURAL, un mural que en aquesta edició anirà pintant It’s A Living durant els dies del festival. It’s A Living no és només una declaració, sinó que també és una filosofia de vida per a Ricardo Gonzalez, un dissenyador i artista de Durango (Mèxic) que viu actualment a Brooklyn. El seu estil de signatures es facilment reconeixible en murals de gran escala, treballs comercials per grans marques fins a un simple adhesiu als carrers. A més del mural, Ricardo presentarà el sorprenent treball dels últims tres anys en una xerrada davant del públic del festivalAVANÇAMENT DE PROGRAMACIÓ:
 Inauguració: Opening fim Inspiration dirigit per Lobulo(Barcelona)
L’artista barceloní, especialista en treballs artesanals i en paper, ha construït una impressionant cartera mitjançant la creació i la construcció de paper artesanal radical i vibrant. L’art de Lobulo presenta una gran varietat de col·laboracions creatives úniques i més de 10 anys d’experiència per treballar en diversos estudis de disseny i màrqueting. El seu esforç, talent i dedicació a l’artesania s’aboca a totes les peces; petita o gran, formal o informal, sempre expressant emocions, enviant sempre un missatge. Lobulo crearà i presentarà OFFF Barcelona 2020 Opening Film en col·laboració amb Shotopop.

Cloenda: Main titles (títols de crèdit) dirigits per GMUNK (San Francisco)
Main titles és la peça audiovisual que posa punt i final al festival on apareixen tots i cadascun dels protagonistes que participaran en aquesta edició I un dels plats forts de l’OFFF. Enguany serà dirigida per GMUNK, un visionari que s’ha establert com un dels principals directors de disseny i visual del món. El seu treball es caracteritza per ser un híbrid de temes de ciència ficció i paletes visuals psicodèliques. El defineix el seu desig per aprendre constantment i ser incòmode i sempre busca la col·laboració amb d’altres artistes i creadors. 

Adam J Kurtz (Nova York)
Adam J. Kurtz és un artista i autor l’obra il·lustrativa del qual està arrelada en l’honestedat, l’humor i una mica de foscor. Els seus llibres s’han traduït a més d’una dotzena d’idiomes i la seva obra ha estat presentada a Newyorker, VICE, Adweek i altres. Kurtz parla francament de canalitzar l’emoció humana cap al nostre treball creatiu, impartint conferències a conferències, organitzacions i universitats. El seu darrer llibre, Things Are What You Make of Them, és una col·lecció d’assaigs manuscrits que es sumergeix en les realitats emocionals de l’emprenedoria creativa.

ADAMJK® és una marca d’art i de papereria centrada en regals divertits, estranys, sentimentals i sovint literals. Aquests productes s’han venut des de Urban Outfitters fins a MoMA Design Store i estan disponibles a BuyOlympia.

Beeple (Charleston, SC)
Beeple és Mike Winkelmann, un dissenyador gràfic de Charleston, SC, Estats Units que fa una gran varietat d’obres d’art digitals incloent curtmetratges, Creative Commons VJ loops i treballs VR/AR famosos per comptar amb persones com Hillary Clinton, Donald Trump i Michael Jackson. La seva obra és bizarra i post-apolcalíptica compta amb més d’un milió de seguidors a les seves xarxes socials. És un dels originaris del moviment “everyday” actual en gràfics en 3D en el que fa més de 12 anys que crea una imatge de principi a fi i la publica online sense faltar ni un sol dia.

Baugasm (Albania)
Vasjen Katro és un dissenyador gràfic i visual d’Albània que ha estat dissenyant aplicacions per a mòbils, llocs web i anuncis des de fa més de 10 anys. Al 2016 va iniciar Baugasm un projecte personal on es desafia a ell mateix a dissenyar un pòster cada dia durant un any. Creador del logotip del remix ADOBE, Vasjen també s’ha centrat en el disseny d’aplicacions fantàstiques per a diferents clients del món. Charles Bergquist (Los Angeles)
Charles Bergquist treballa en diversos suports visuals; des de la direcció i el rodatge de vídeos musicals i campanyes comercials fins a treballar en documentals premiats arreu del món. El seu estil es pot caracteritzar per un fil analògic psicodèlic teixit i manipulat molt al món digital. Charles ens mostrarà la seva trajectòria com a “especialista general” amb una orientació tècnica i creativa en diferents mitjans i entorns de realització de cinema. Un dels temes que tractarà és com la realització de cinema documental en el disseny d’impressió, així com els espais de treball comercials de realització de cinema.

Caludia Gödke (Berlin)Claudia Gödke és una fotògrafa alimentària amb seu a Berlín, centrada en funcions de receptes editorials, llibres de cuina i fotografies. Treballant amb diversos estilistes i estilistes d’alimentació, les seves fotos combinen llum natural, paisatges amb gust, convidant a paisatges de taula i menjar deliciós, creant imatges i característiques conceptuals per als seus clients. El seu amor per la fotografia va acompanyat d’un interès i un coneixement personal en els trucs d’estilística d’alimentació antics.
Jean Jullien (Paris)Jean Jullien és un gràfic francès la pràctica del qual abarca des de la pintura i la il·lustració fins a la fotografia, vídeo, vestuari, instal·lacions, llibres, cartells i roba per crear un cos de treball coherent però eclèctic. El seu estil propi d’il·lustracions basat en esdeveniments de la vida real acumula milions de seguidors. Va crear el famós logotip de PEACE FOR PARIS que es va fer servir arreu quan el va publicar a Twitter després de l’atac de terror el 2015 a París. Jean també ha publicat nombrosos llibres amb editorials aclamades com Phaidon, Walker Books, Comme des Géants i Hato Press.

Josh Higgins (San Francisco)
Josh Higginsés director executiu creatiu de productes creatius virtuals i de realitat augmentada i hardware a Facebook. Aquesta part de la companyia està enfocada al desenvolupament i enviament de productes innovadors a la intersecció d’ambiciosos equips de ciència i consumidors. Impulsen la innovació a les àrees d’AR / VR i connectivitat. Al 2013, va treballar per al president Obama com a director de disseny i va crear la seva campanya política, on el web, el disseny, les dades i la tecnologia van tenir un paper fonamental.

Joshua Davis (Nova York)
Joshua Davis és un artista, dissenyador i tecnòleg que produeix treballs públics i privats per a empreses, col·leccionistes i institucions. Al seu web, praystation.com va mostrar nous treballs de disseny i experiments mitjançant codi, sent un dels primers a oferir fitxers de codi obert per a la seva descàrrega. Joshua és el padrí d’OFFFF, no ha faltat mai a una edició i sempre ha recolzat el festival des del 2000. Parlarà sobre el seu nou famós espai visual emergent Zero Space de Nova York i presentarà un espectacle audiovisual amb Joelle Snaith i Ben Lukas Boysen.

Lo Siento (Barcelona)
Lo Siento és un petit estudi de Barcelona especialitzat en treballar el concepte global d’dentitat dels projectes. La seva característica principal és un enfocament orgànic i físic de les solucions, donant lloc a un àmbit on el disseny gràfic i industrial dialoga sempre buscant una aliança amb els processos artesanals. Ha treballat per a Sandro Desii , Roca, Macaco, Triticum, DHUB Museu del Disseny, Caixa Forum, Museu Picasso o Audi.Nando Costa (Seattle)
Nando Costa ha dedicat gran part dels darrers 20 anys a l’àmbit del cinema gràfic. Durant els darrers sis anys ha treballat com a director creatiu a Microsoft aportant la seva experiència en storytelling per avançar en el disseny de productes a escala. Costa va participar en la nova aplicació per a mòbils de Microsoft Office on va ajudar a crear noves icones de Microsoft Office.

Tessa Forrest (Brooklyn)
Tessa Forrest és una dissenyadora gràfica que treballa a Outdoor Voices i compta amb un perfil d’Instagram anomenat @subliming.jpg on fusiona cites i continguts inspiradors amb tipografia agosarada i acolorida. Tessa tractarà el viatge de salut mental i les circumstàncies de la vida que l’han portat a iniciar el seu Instagram, així com continua influint en la seva vida i carrera com a creativa que viu a Nova York. També parlarà de les seves influències, passió pel color i tipografia i objectius futurs.

Vallée Duhamel (Montreal)
Vallée Duhamel és un estudi fundat per Julien Vallée i Eve Duhamel. S’especialitza en vídeo, visuals i instal·lacions de vídeo d’alta qualitat, afavorint un enfocament lúdic i experimental pel treball. Dirigeixen narracions complexes que combinen la direcció d’art, el disseny i els objectes aparells artesanals amb tècniques de producció d’alta gamma. El duo crearà una experiència interactiva amb els assistents durant la seva xerrada.

Wade  and Leta (Nova York)
Wade i Leta comparteixen la seva vida personal i lluiten per ajudar a inspirar la gent. El seu estudi combina l’eclecticisme i el disseny performatiu per crear visuals emocionants i satisfactòries, des d’identitats convencionals fins a composicions carregades de colors que utilitzen totes les disciplines.

LaDonna Dropbox (San Francisco)
Com a un dels gurus editorials de l’equip de Dropbox Brand Studio, LaDonna ajuda a crear i facilitar la millor i més potent expressió de la veu de Dropbox en totes les seves formes. Al llarg del seu viatge personal per posseir la seva veu, LaDonna ha estat periodista, redactora, directora de còpies i poeta. A l’OFFF l’equip de Dropbox Brand Studio també impartirà un taller inspiracional per ajudar a la gent a parlar i comunicar-se sense por.OFFF FESTIVALOFFF, el Festival Internacional de Creativitat, Art i Disseny Digital celebra la seva 20a edició els propers 23, 24 i 25 d’abril al Museu del Disseny a Barcelona..

L’OFFF segueix liderant l’escena del disseny, la creativitat com la plataforma global de la indústria creativa que marca les tendències de la nova imatge i estètica en els camps del disseny, la música, l’art, l’espectacle i la cultura digital.OFFF reuneix a la comunitat més àmplia de professionals del sector del disseny i creativitat local i internacional, curiosos, estudiants i el talent emergent que assisteix a les diferents edicions internacionals a la recerca d’inspiració. En els 19 anys d’experiència OFFF ha celebrat més de 40 edicions per tot el món sota el segell OFFF on tour.

OFFF forma part d’Acid House, un nou hub creatiu de Barcelona que té com a principal objectiu connectar creativitat, educació i negoci. La iniciativa compta amb el suport d’Adidas Originals, l’escola de disseny Elisava, Folch Studio, Nomad Coffee, OFFF Barcelona i Vice Media.