La consultoria televisiva Barlovento acaba de presentar un avanç de l’informe que es presentarà el dia 2 de gener amb les dades d’audiència televisiva de l’any 2019 ja tancats i amb anàlisi de les principals tendències
Descarrega l’informe complet en pdf
Com a principals tendències s’assenyala que “es mantenen les incerteses al ecosistema audiovisual espanyol i baixa la inversió piblicitaria i el consum tv tradicional”. A la vegada es relacionen les 10 tendències predominants cara a el nou any:
1 l’economia televisiva perdrà més de 100 milions d’inversió publicitària a 2019 respecte l’any anterior, situant-se a el mateix nivell de facturació que 2015: +/- 2.000 milions d’euros d’ingressos.
2 El consum televisiu baixa 13 minuts respecte l’any passat i registra 222 minuts per espectador i dia, similar a l’registrat a 2007, tenint en compte la mesura de sempre, més els conceptes de convidats i diferit.
3 lL comissió nacional del mercat de la competència (CNMC) protagonista audiovisual de l’any a l’multar amb 77,1 milions d’euros a mediaset i atresmedia.
4 Mediaset i atresmedia conserven la seva hegemonia als ingressos publicitaris a el obtenir el 85% del total de la publicitat emesa a la televisió convencional.
5 Telecinco, cadena més vista de l’any per vuitè exercici consecutiu, al conjunt de l’Estat.
6. La televisió pública nacional, TVE, completa un any convuls davant els interrogants futurs: l’1 registra la seva mínim històric anual i continua la seva interinitat organitzativa.
7. La televisió de pagament arriba als 6,8 milions de llars i 18 milions de ‘potencials espectadors.
8. Creix la competència en les companyies de “streaming” a la disputa del nou “mannà” econòmic del la indústria audiovisual a l’era digital.
9. Cada internauta dedica una mitjana de 40 minuts per veure contingut audiovisual a la xarxa i visiona 11 vídeos per persona i dia.
10. la nova realitat del consum híbrid: off line i on line.