El passat abril, la Taula de Contractació per al concurs de mesura d’audiències digitals a Espanya des del 1 de gener de 2019 a 31 de desembre de 2021, considerava que la proposta de comScore era la més adequada a les necessitats tècniques i econòmiques que apareixien a a la Petició d’ofertes de Serveis (RFP).
ComScore era l’empresa que obtenia la major puntuació de les ofertes presentades i així la Mesa amb les tres associacions convocants del concurs: AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació), IAB Spain (Interactive Advertising Bureau) i aea (Associació Espanyola d’Anunciants) donaven la concessió a comScore,tot i que la resolució final del concurs quedava vinculada a que el mesurador donès resposta a una sèrie d’exigències proposades per la Taula de Contractació.
En l’acord d’abril, NRV Alliance, Marktest-Gemius, InfOnline i Tritó eren les firmes que quedaven fora del concurs amb les seves ofertes, tot i que eren molt competitives. El principal objectiu del concurs de IAB Spain, AIMC i aea és establir un mesurament consensuada per a la comercialització publicitària amb vista a potenciar el desenvolupament del negoci digital.
Ara, sis mesos mes tard, la comissió que fa el seguiment d’aquest concurs de mesurament d’audiències digitals ha proposat a l’adjudicatària comScore, una fòrmula d’acord temporal amb un màxim de dos anys fins a aconseguir una “proposta alternativa” que compleixi amb les necessitats especificades en el seu moment.
Des de fa uns mesos s’ha obert una negociació amb comScore per donar resposta a una sèrie d’exigències proposades per la mesa de contractació en la resolució del concurs i la comissió considera ara que “no s’ha assolit el nivell de compromisos requerits” per la mesa, malgrat reconèixer l’”esforç positiu” de l’adjudicatària, de manera que “no queda assegurat el compliment òptim de les exigències més rellevants”.