Del 4 i el 8 de setembre s’ha celebrat a Biarritz la 22ena. edició de “Le Rendez Vous”, el mercat de la producció gala organitzat per TV France International previ al MIPCOM de Canes, i que enguany ha presentat més de mil programes i altres continguts per a la televisió i els nous operadors de difusió audiovisual (OTT) i que ha comptat amb a participació de 274 compradors provinents de 54 països de tot el món.
A la conferència oferta per Frédéric Vaulpré, director de la prestigiosa consultora Eurodata TV Worlwide, es va destacar dues raons per les quals el sector televisiu francès aconsegueix amb facilitat acords de coproducció internacionals: la concentració empresarial de la seva producció, i que la seva ja llarga tradició en coproduccions ha convertit a la seva indústria en una experta per relacionar-se amb les seves homònimes a la resta del món, molt especialment amb la nordamericana, amb properes estrenes de sèries que seran emeses per les plataformes VOD de Netflix (Marseille) i Amazon (The Collection).
Cal assenyalar que la indústria audiovisual francesa promou activament les coproduccions amb altres països, com ho demostra que el 88,5% dels seus produccions d’animació o el 44,5% de les de ficció tinguin socis estrangers. L’any passat aquestes coproduccions internacionals van sumar 1193 hores de programes, creixent gairebé un 12% més respecte al 2014. A això cal destacar un augment del 96,3% d’hores de producció en què el capital francès era el soci minoritari i, per tant, les productores estrangeres eren les que van aportar la majoria de recursos financers.
Pel que fa a les vendes internacionals, la producció audiovisual francesa va assolir l’any passat una xifra rècord de 164 milions €, que sumarien 201 milions € si hi sumem les prevendes. Unes vendes on la ficció -especialment les sèries, els documentals i l’animació han estat els principals gèneres adquirits per televisions i operadors d’OTT de molts diversos països, tot i que el plat fort continua sent el continent europeu.
Unes vendes que es veuen afavorides per esdeveniments comercials com aquests exitosos “Le Rendez Vous” de TV France International. Un mercat que enguany ha fet un pas endavant alhora de facilitar el visionat de sèries, documentals i altres programes per part dels compradors internacionals, gràcies a que els 180 monitors a disposició estaven connectats a la nova plataforma Screenopsis, també accessible en línia. Si voleu conèixer una mica més com funciona aquest mercat internacional, podeu llegir al capítol “Els Rendez-Vous de TV France International com a model” d’aquest article publicat a la revista Comunicació21.