Dilluns 24 de febrer de 2014
De 19 a 21 hores
A la Sala d’Actes del CPAC (c/ Casp, 130. Barcelona)

Activitat gratuïta. Cal confirmar assistència AQUÍ

A càrrec d’Òscar González, professor del curs Sèries 2.0: noves narratives televisives a la Universitat Pompeu Fabra, Raquel Crisóstomo, professora de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Internacional de Catalunya.

La ficció serial actual s’ha convertit en un fenomen social que al mateix temps esdevé viral, gràcies a Internet, com a receptor i al mateix temps generador de diversos tipus de propostes creades per i per a la comunitat fandom.

A més, la narrativa transmèdia ha transformat la manera de concebre, crear i presentar la ficció serial actual. I és innegable que sense la capacitat d’atrapar l’aficionat a les sèries de televisió amb productes de qualitat, mantentint-lo en permanent tensió, els fenòmens virals no haurien tingut tant d’èxit. Posem tres exemples –Lost (ABC, 2004-2010), Fringe (Fox, 2008-2013), Dexter (Showtime, 2006-2013) y Game of Thrones (HBO, 2011-)–, destacant els temes, els personatges, la narrativa i les claus de l’èxit.

Òscar González Camaño / crastino@gmail.com

Consultor a la Universitat Oberta de Catalunya des de setembre de 2011. Llicenciat en Història per la Universitat de Barcelona, doctorand de l’Institut Universitari d’Història Jaume Vicens Vives de la UPF. Professor col·laborador de diverses assignatures d’història contemporània de 2007 a 2010.

Professor del curs anual Sèries 2.0: noves narratives televisives a la Facultat d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, des de setembre de 2010. Professor del curs El crim a la petita pantalla: novel·la negra i televisió, Cursos d’estiu de la UPF, setembre de 2011. Professor del curs De “Mad Men” a “The Newsroom”: cuatro estudios de caso de la ficción norteamericana actual, Universitat Oberta d’Estiu (UOC), juliol de 2013.

Raquel Crisóstomo Gálvez / crisostomo.raquel@gmail.com

Cap d’estudis del Grau de Periodisme de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Internacional de Catalunya. Doctora en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra, 2011, amb la tesi doctoral Maus d’Art Spiegelman. Una dissociació de rols a través de la genealogia semiòtica de gats i ratolins a la literatura, la novel·la gràfica i la cultura visual.

Professora del curs anual Sèries 2.0: noves narratives televisives a la Facultat d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, des de setembre de 2010. Professora del curs El crim a la petita pantalla: novel·la negra i televisió, Cursos d’estiu de la UPF, setembre de 2011. Postgrau en Tècniques d’informació i comunicació, IDEC-UPF, 2004. Certificat d’Aptitud Pedagògica en llengua i literatura castellana per la UB, 2004.