Ahir dijous es presentava al Palau Robert de Barcelona l’Informe de la comunicació a Catalunya 2011-2012, a càrrec dels principals responsables de la seva elaboració i edició, així com dels patrocinadors públics i privats que han fet possible aquest nou volum (a la imatge, d’esquerra a dreta, Marta Civil, al faristol, coeditora de l’obra; José Luis Terrón, director de l’InCom-UAB, Josep Martí, secretari de Comunicació del Govern de la Generalitat de Catalunya, Ferran Sancho, rector de la UAB; i Jordi Garcia i Tabernero, director general de Comunicació i Gabinet de la Presidència de Gasnatural Fenosa, patrocinadors de l’obra).

A l’acte de presentació es va destacar la importància de mantenir, en ple escenari de crisi general i del mateix sector, un estudi en profunditat com el que ofereix aquest Informe. Més enllà d’una breu presentació dels seus continguts, va posar sobre la taula la proposta d’elaborar un Pla Nacional de Comunicació, que impulsi coordinadament el sector. Josep Martí va mostrar-s’hi obert a que el Govern ho estudïi i va citar com a processos vinculats, i recentment presentats, el document elaborat per la Mesa Sectorial dels Mitjans de Comunicació de Catalunya, i la presentació del clúster audiovisual de Catalunya.

Aquests informes d’anàlisi del present i futur del sector de la comunicació al nostre país, van ser iniciats a 14 anys pel llavor director de l’Institut de la Comunicació de la UAB, Miquel de Moragas, i des de llavors ininterrompudadament s’ha publicat aquest bianuari de referència, no només acadèmica sinó professional. L’actual edició conté diversos apartats, tant sectorials (premsa escrita, televisió, publicitat, ràdio, internet, cinema…) com temàtics (mitjans locals i polítiques de comunicació).