Com ja està passant als darrers anys, el debat entorn a la distribució televisiva si digital, en línia o mòbil ocupa bona part dels debats. Salomònicament els organitzadors ens diuen “ I el guanyador és…tothom!…” Cannes acaba de tancar el seu mipcom amb més de 12.500 delegats de 4.211 empreses i 102 països, segons dades lògicament de la pròpia organització.
La nova realitat és podria resumir amb les reflexions d’una de les més grans responsables de la Disney, Anne Sweeney en la seva intervenció al MIPCOM “Les línies entre contingut i tecnologia estan entelades. La tecnologia digital no molesta al nostre negoci, sinó que més aviat el transforma… L’activitat digital no debilita el poder de televisiu. Amb xifres a la mà, la representant de la multinacional americana ens diu que “ l’audiència televisiva global creixerà a 3.7 bilions de persones enguany i el visionat televisiu augmentarà a raó de 140 bilions d’hores al 2011. “La televisió és el medi al voltant que tot els altres donen voltes, va dir Anne.
Aquesta visió ha estat repetida per Kevin Reilly, President d’Entreteniment de la Fox. “La propera gran innovació serà que reciclem totes les innovacions anteriors, empaquetat de diferent manera” va dir en la seva conferència. Avui les grans franquícies de televisió poden emigrar a través de totes les tecnologies i comportaments. Som ja a un lloc on el propi contingut dóna forma a la tecnologia. Ens necessiten i els necessitem.”
Enguany, Fox ha alliberat una nova comèdia nova ‘New Girl’ per iTunes i VOD i el resultat han estat descàrregues per damunt dels dos milions de descàrregues, i la seva difusió ha estat molt positiva amb el boca-orella de Twitter i Facebook, que a la fí han suposat l’espectacle obert més gran en la xarxa dels índexs de comèdia dels darrers 10 anys, com ha dit Kevin Reilly, un dels màxims responsables de la cadena americana.
“L’esdevenidor s’ha d’escriure conjuntament, per parte de tots els agents de la indústria de diversió global, com ha subratllat el CEO de Miramax, Mike Lang, en un foc creuat en una de les taules de Mipcom amb el representant de Netflix, el responsable dels seus continguts, Ted Sarandos. Des que va arribar a Miramax al desembre 2010, Mike Lang ha signat una pila de tractes de distribució digital, incloent acords amb Netflix i Hulu i l’estudi ha creat el seu propi App que permet als consumidors mirar pel•lícules damunt Facebook, iPad i la televisió de Google. Ted Sarandos, de Netflix, va sorprendre molts a l’audiència al afirmar amb Mike Lang que una sèrie de televisió pot ara comptar per entre 50%-60% de visionats a traves de Netflix.