L’edició de Sitges del proper octubre tindrà el seu “leit motiv” en la intel•ligència artificial revisant com ha estat tractada en el cinema i quines són les perspectives de futur des de la ficció i la realitat. De fet, el motiu d’aquest interès ve donat pel desè aniversari d’Intel•ligència Artificial , la pel•lícula de Steven Spielberg. El Festival planteja les qüestions que van inspirar Kubrick i Spielberg per a aquest projecte: la intel•ligència emocional de les màquines i la comunicació entre intel•ligències sintètiques.
”EVA” i “MIENTRAS DUERMES”:PLATS FORTS
La producció catalana Eva d’Escándalo Films i distribuïda per Paramount serà la pel•lícula que inaugurarà la 44 edició del Festival. Aquesta òpera prima de Kike Maíllo, explora la ciència ficció amb un plantejament molt coherent amb l’eix central d’aquesta edició i suposa una aposta pels nous talents, com ja havia fet el Festival en anteriors edicions amb J.A. Bayona o Guillem Morales…).

A més d’Eva, el cinema de producció catalana i espanyola comptarà amb títols tan esperats com: Mientras duermes, de Jaume Balagueró, realitzador que rebrà un dels premis homenatge del Festival, la Màquina del Temps.
La mujer del Eternauta, d’Adán Aliaga, documental entorn al còmic, una al•legoria de la societat argentina en l’època de Videla. La coproducció hispano-cubana Juan de los Muertos, visió irònica de la realitat cubana, que serà el plat fort del dia de la Zombie Walk, el 14 d’octubre.
Emergo, de Carles Torrens produïda per Rodrigo Cortés per a Versus Entertainment.

En la participació internacional podem destacar:
The Turin Horse, de Béla Tarr, The yellow sea, de Na Hong-jin, director de The Chaser (Corea)., Les contes de la nuit, animació en 3D, de Michel Ocelot., Grave encounters, dirigida per The Vicious Brothers, recent súper èxit a Itàlia. Burke and Hare, de John Landis.
Continuant amb l’aposta pel cinema llatinoamericà de gènere, comptarem amb produccions com Trabalhar cansa, de Brasil.

El Festival plantejarà de nou un ampli focus sobre el cinema en 3D en diferents seccions, amb títols com Sex and Zen: Extreme Ecstasy, a Midnight X- Treme, un dels grans èxits de taquilla a Hong Kong, o The Mortician, de Gareth Maxwell Roberts, a Secció Oficial a Competició, una innovadora proposta en tecnologia estereoscòpica.

El cinema asiàtic continuarà representat en diverses pel•lícules programades en les diferents seccions del Festival, identificades amb el segell Casa Àsia.

Noves Visions (Ficció, No Ficció i Discovery), Anima’t, Nova Autoria, (amb la col•laboració de SGAE), Seven Chances, Brigadoon i Midnight X-Treme, les seccions principals del Festival s’aniran anunciant en els propers mesos.