Gamelab, la fira del videojoc i la interacció, es durà a terme a Barcelona, del 24 al 26 de juny. Es tracta d’una de les manifestacions més importants, dedicades a la nova tecnologia en general, amb especial atenció als videojocs de tota mena.
Aquest any Gamelab, reunirà també les empreses independents més exitoses al anomenat “ Indie Game”
Els videojocs independents són ara com ara la punta de llança de la innovació artística i creativa de la indústria de les experiències interactives, l’avantguarda on es proven les idees més revolucionàries i arriscades. Gamelab, el congrés internacional del videojoc i l’oci interactiu, té sempre entre els seus objectius principals apostar per la innovació i la creativitat; per aquesta raó Gamelab anuncia la creació d’una nova secció l’Indie Game, un espai de desenvolupament i promoció per a estudis i desenvolupadors independents patrocinat per Microsoft.
El Indie Game serà el fòrum on es donarà forma al desenvolupament indie del futur i l’escenari perfecte per a l’escena independent espanyola: un punt de trobada i networking, d’exhibició creativa per donar a conèixer projectes a potencials inversors i publicadors, a la premsa, rebre el feedback dels millors i més reconeguts experts del sector així com l’opinió d’usuaris reals.
Indie Game: l’ull de l’huracà independent
Del 24 al 26 de juny a Barcelona, l’Indie Game es convertirà en l’epicentre del desenvolupament independent a Europa i el millor altaveu per mostrar al món el talent espanyol. El congrés internacional comptarà amb la presència d’algunes de les figures més influents de l’escena indie internacional, com Rami Ismail, un dels autors més destacats dels últims anys gràcies a jocs com Radical Fishing, Luftrausers o Nuclear Throne i destacat activista a favor del desenvolupament indie i l’intercanvi de coneixement.
Indie Game comptarà també amb la presència de Steve Gaynor, el creador d’una de les aventures més influents dels últims anys, Gone Home; i Tom Jubert, dissenyador narratiu que ha aconseguit conjugar filosofia i videojoc en títols com The Swapper i The Talos Principle. Joan Grilo, gran coneixedor del món del desenvolupament independent i molt implicat en els principals festivals mundials, com Indiecade, exposarà històries d’èxit independent amb una selecció dels indies europeus de més èxit en l’últim any presents a Gamelab.
Els millors desenvolupadors independents d’Europa dels últims anys assistiran com a convidats, autors com Dajana Dimovska, una de les creadores de Affordable Space Adventures, que es compta entre els llançaments de més èxit de 2015 en plataformes de Nintendo, Peter Wingaard, creador de l’aplaudit joc de plataformes Teslagrad, així com Brujann Sigurgeirsson (el joc, Steamworld Dig, està, segons la crítica internacional, entre els candidats a millor joc indie de l’any) i Aurelien Regard, autor del joc de naus The Next Penelope, una espectacular relectura de l’Odissea en què Penélope busca a Ulisses per tota la galàxia.
El desenvolupament independent, una tendència a l’alça
El boom del desenvolupament independent és una de les majors sorpreses del món del videojoc en els últims anys. El creixement de la distribució digital i la irrupció de noves plataformes, com els telèfons mòbils i tablets, han creat un escenari alternatiu capaç de barallar cara a cara amb les grans superproduccions dels pesos pesants de la indústria: al talent i l’enginy dels indies hem fenòmens mundials com Angry Birds, Cut the Rope o Tremp Run.
L’escena indie també ha fet una gran aposta per la innovació a nivell artístic i de conceptes de joc, amb extraordinaris títols com Journey, Braid o Monument Valley; sense oblidar fenòmens inclassificables com el joc de construcció Minecraft. Aquests jocs no només han canviat la forma d’entendre l’oci interactiu, sinó que han deixat la seva empremta en àmbits tan diversos com l’educació o la salut.
L’escena independent a Espanya
El nostre país no és aliè a aquest fenomen, i de fet és un dels més potents en el nostre entorn tant en qualitat com en quantitat de llançaments. Cada vegada són més les noves empreses, artistes i emprenedors que es llancen al desenvolupament independent, i més les plataformes, publicadors i inversors que es fixen en el nostre país a la recerca de talent. En els últims anys Espanya ha donat títols amb un gran èxit de crítica i vendes com Nihilumbra, Gods Will Be Watching, Zigurat, Tiny Thief o Els rius d’Alice.
Gamelab tindrà lloc a Barcelona del 24 al 26 de juny i compta amb el suport del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals, el Departament d’Empresa i Ocupació i Acc1ó, el Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme a través de Red.es, FICOD i l’Ajuntament de Barcelona a través de l’Institut de Cultura. Col·laboren: l’Acadèmia Espanyola de les Arts i les Ciències Interactives, Miccrosoft, Entitats, Bitoon, Autodesk i Native Prime.
No deixis de visitar les nostres xarxes socials: i
Les inscripcions per a Gamelab Barcelona estan obertes al següent enllaç:
http://gamelab.es/2015/asistir/registro/
_______________________________________