Desprès de la darrera edició de Broadcast a Madrid, us anota algunes de les tendències que he vist en tecnologies audiovisuals:
1.- CAMERES MOLT VERSÀTILS EN SUPORT TARGETA
Totes les signatures ofereixen càmeres HD de gran versatilitat gravant en suport targeta. SONY, per exemple, ofereix en aquesta gamma la seva PMW-F3 amb muntura PL –tres lents de longitud local fixa gravant en *Full HD sobre targeta de memòria SxS i també PANASONIC va presentar al stand de Crambo, les “multipropósio” AW-HE50S’i HE870
2.- *CAMARAS D’ESTUDI
En aquest terreny que semblava vedat a Panasonic i Ikegami, Panasonic ha sorprès amb la AK-HC3500 combinada amb òptica Cànon XJ22 Box Type que capta amb tres IT-CCD de 2/3” aconseguint la major qualitat en adquisició d’imatge 1080/59.94i i 1080/50i
3.- NOUS AVANÇOS EN CINEMATOGRAFIA DIGITAL
L’oferta de Sony en aquesta gamma ha estat la nova F-65 capaç de capturar en 4K que es capturen en les noves targetes SRMemory en un gravador extern a una taxa de 5 GPbs (16-bits *RAW a 24 fps), En una targeta d’1 Tb s’emmagatzema així una hora d’enregistrament. Per cert, que ja sen’s va avançar a la fira Broadcast que Ovide disposarà de la càmera en unes setmanes…
4.- CÀMERES DE VÍDEO EN 3D
Sony ofereix la PMW-TD300 que grava en dues targetes *SxS de forma simultània utilitzant el format *MPEG-2 HD 4:2:0 amb “wraper” MP4 fins a 35 Mbps. Panasonic, per la seva banda, presentava en aquesta franja tres solucions: la Z1000 i les avançades AG-3DÓNA1 i AG-3DP1 (d’espatlla)
5.- ULTIMES PROPOSTES D’AVID I ·EDICIONS CONTRIBUTIVES”
• A l’àrea Training d’aquesta signatura es presenten les diferents opcions de millora del workflow: la possibilitat d’editar i realitzar efectes en Media Composer i importar la seqüència a Protools, per enviar-ho per Web etc… pel que fa a Quantel, en el que anomenen “edició contributiva” destaca per la seva opció QTube -per workflow sobre IP- que obre gran nombre d’aplicacions en informatius, esportius o postproducció remota ja que podem editar des de qualsevol lloc, amb connexió a Internet, ja sigui sobre material que es *ingeste en viu o sobre material gravat, o combinant ambdues opcions…
6.- CONVERTIDOR ROLAND PER WEBSTREAMING
Roland presenta el seu convertidor àudio-video VC30HD que fa la conversió sense compressió de vídeo analògic-digital a MPEG2/HD/DV podent gravar en suport BlueRay o fer webstreaming amb un PC
7.- MESCLADORS DE VIDEO
Per últim, destacaria també l’oferta cada dia major de Roland en aquesta gamma amb el VR-5, V-1600HD…
De Blackmagic que té els seus mescladors 1 M/I i 2 M/I i especialment el Atem Televisió Studio que combina la funció de mesclador amb un codificador de *calida *broadcast H264 per a producció multicàmera i codificació broadcast directa per Internet…