• Daniel Condeminas ha escrit una entrada nova, Oberon tanca. Tot un (mal) símptoma fa 6 anys, 2 mesos

    L’anunci d’Antonio Chavarrías que abaixava la persiana d’Oberon, l’empresa que ell va fundar fa 3 dècades, és el senyal del que li pot passar a moltes altres productores. Unes empreses sotmeses a un escenari c […]

    • Gràcies Jordi Carbonell pels teus comentaris. Certament, si volem enfortir industrialment el sector, cal pensar en mesures fiscals i similars i menys en subvencions, encara que ara calguin mesures de xoc que donin liquiditat a curt termini. De fet, ho apunto al text quan subratllo la necessitat de fer un canvi radical en la governança del suport públic al nostre audiovisual, tal com ja ho preveia la Llei del cinema de Catalunya. En aquesta llei també es preveia una de les propostes que fas (xarxa concertada de cinemes) per a facilitar i dinamitzar l’exhibició de la cinematografia catalana. Però la llei, en aquest i en altres mesures, fa 10 anys, 10!, que està criant pols en un calaix. No deixa de ser simptomàtic que el sector gairebé no hagi emprès cap mesura de pressió perquè es desplegués aquesta llei en decrets, normatives i pressupostos durant tot aquest temps. Curiós, no?