Bon dia, tarda, o nit, nostĂ lgics i nostĂ lgiques!

Avui, a Viatge a Ganimedes, ens toca desenterrar una d’aquelles relíquies que ja podem contemplar com a història de l’anime. Un obra el nom de la qual reverbera inclús a les generacions mil·lennials com nosaltres, per bé que podria haver estat una sèrie que haguessin vist els nostres pares. Sí, en aquells temps obscurs i alhora esperançadors dels anys 80, en els quals Ronald Reagan i Margaret Tatcher exemplificaven que el món serà capitalista o no serà, a Catalunya es va emetre una història que feia recuperar la fe en la humanitat. Un relat de pirates espacials que ens ensenya que només podem trobar el bé a través de la llibertat, en l’anarquia i el caos, i no en l’ordre i les jerarquies socials. Una obra romàntica en el seu sentit més literari de la paraula, que ja en aquella època sentava càtedra amb una idea: que l’anime no només són dibuixos animats. 

De la mà de Leiji Matsumoto i portada a la pantalla per Toei Animation, avui parlarem de l’obra més antiga fins la data dins de Viatge a Ganimedes. I per dur-ho a terme, parlarem amb un dels “arqueòlegs” del manganime més importants a casa nostra. Ja podeu anar encenent el motor de les vostres naus espacials, perquè toca parlar del Capità Harlock!


Un heroi mitològic o una lluna de Júpiter: això és Ganimedes. I això és també aquest pòdcast, un itinerari entre la realitat i la ficció a partir d’aquelles històries que vam veure de petits els mil·lennials: l’anime dels 80, 90 i 00 doblat en català. De la mà de l’Alex Pardo i l’Albert Compte, ànimes nostàlgiques, arriba un espai de conversa i reflexió a partir de sèries com Bola de Drac, Ranma ½, o Sakura: la Caçadora de Cartes. Una teràpia que apaivagarà la seva crisi de l’adultesa i, potser, també la teva.