3Cat (TV3) grava Mar i Cel, un dels musicals més icònics del teatre català, portant la seva posada en escena a un nou nivell visual gràcies a l’ús les òptiques DUVO de Fujifilm. L'obra, produïda per la reconeguda companyia catalana Dagoll Dagom, està basada en el text d’Àngel Guimerà i estrenada originalment en 1988, continua captivant a generacions.
Aquesta producció, supervisada sota la direcció de fotografia de Domenec Gibert, ha redefinit la manera de narrar visualment en el teatre, explorant un enfocament més pròxim al
cinema. Paulí Subirà, director d’Imatge de 3Cat, va explicar: ❝No volia tornar a gravar aquesta obra a la italiana, és a dir, des del punt de vista fix de l’espectador en la platea.
Buscava donar-li un gir al llenguatge narratiu, integrant operadors de càmera dins de l’escena, vivint-la com un personatge més. Això, juntament amb l’ús d’un rang curtíssim de
profunditat de camp, ens va permetre minimitzar la sensació d’estar gravant un teatre i acostar-nos més a una estètica cinematogràfica❞.
Un desplegament tècnic innovador
Per a capturar l’essència de Mar i Cel, es van combinar les òptiques DUVO Fujifilm amb càmeres de gran sensor, incloent-hi Sony Venice 2, Burano FX9 i FX6. Aquesta elecció va
permetre registrar escenes amb un alt rang dinàmic i una riquesa visual. La lluminositat i versatilitat d’aquests objectius han estat clau per a preservar cada matís, des de la intensitat
dels primers plans fins a la profunditat de les escenes més complexes.
A més, Fujinon DUVO 24-300, amb el seu zoom d’estil broadcast, ha ofert una combinació perfecta entre versatilitat i rendiment cinematogràfic. El seu disseny compacte i lleuger ha
proporcionat una gran mobilitat, permetent major flexibilitat en l’ús dins de l’aposta en escena.
L’operativa remota ha estat un component clau en la producció de Mar i Cel. Les cambres van ser operades remotament mitjançant servos, la qual cosa va permetre un control precís
de l’enfocament i els diafragmes, gestionant tot a través de RCP des de la unitat mòbil.
Aquesta configuració va aportar precisió tècnica i flexibilitat operativa.
A més, el sistema de monitors Sony i Small HD en S-Log3 va garantir una supervisió detallada durant la gravació, mentre que la producció es va realitzar en Ultra HD, és a dir,
en HDR 4K.50p, assegurant una qualitat d’imatge que va ressaltar la grandesa de l’obra en el seu format més avançat.
En la seva última producció, estrenada al setembre, Mar i Cel no sols ha brillat sobre les taules, sinó que també ha estat capturada amb una estètica cinematogràfica mai abans vista
en el teatre català. Aquesta innovadora visió marca una fita en el teatre català, combinant la màgia de la posada en escena amb la potència tecnològica de Fujifilm.
❝Gràcies a la col·laboració de 3Cat, Fujifilm continua apostant per treballar amb espectacles i amb el sector audiovisual en totes les seves disciplines. Aquest projecte és un clar exemple
de com la nostra tecnologia pot elevar l’art escènic a una experiència cinematogràfica immersiva❞, destaca Santiago Sanz, responsable de Optical Devices de Fujifilm España.
L’impacte d’aquesta revolucionària combinació tecnològica va quedar demostrat en la recent presentació del Broadcast Cinematogràfic i les noves òptiques DUVO, on es van projectar
fragments de gravació de Mar i Cel. El resultat va impressionar a tots els assistents, confirmant que aquesta producció marca un abans i un després en la manera de capturar el
teatre en vídeo, portant l’experiència visual a un nivell mai abans vist.
Obra músical Mar i Cel Teatre Victòria Òptica DUVO Fujinon 24-300