El Clúster Audiovisual visita Los Angeles i Las Vegas en una missió de benchmarking d’entertainment, media i tecnologia

Disney, Sony, Universal i Lux Machina, entre d’altres, han acollit a una representació d’empreses de l’audiovisual català sota el paraigües del Clúster Audiovisual de Catalunya i la col·laboració d’ACCIÓ.Aquesta darrera setmana, del 10 al 15 d’abril, han visitat algunes de les empreses més importants amb seu a Los Angeles i Las Vegas, una oportunitat única d’absorbir coneixements i inspiració d’avantguarda als EUA, l’epicentre d’aquest sector a nivell mundial.Les empreses que hi han participat son ENTI-UB, Sabatellini  & Associats, La Xarxa Audiovisual Local, Antaviana Films, MinimoVFX, Grup Lavinia, Minded Factory, NPAW, Grup Mediapro, Fosca Films, WindowSight i Dragons Productions.Los Angeles,  centre de la producció i la tecnologia av.

La missió va arrancar amb tres dies a Los Angeles. Les visites de la primera jornada van ser a Proto  Hologram, on treballen innovacions per a la comunicació com reunions hologràfiques a temps reals o dispositius que tradueixen idiomes en temps real. Després, van poder visitar Cinelytic, que avaluen l’èxit d’una pel·lícula analitzant les diferents fases d’explotació mitjançant l’ús de la IA i la Big Data.

.

I finalment, van poder trepitjar els famosos platós virtuals on s’han rodat produccions d’impacte mundial com The  MandalorianBarbie o House of Dragons a les instal·lacions de Lux Machina, empresa líder en producció virtual, tecnologies de visualització i In-Camera VFX, que pertany a NEP Group.La segona jornada va iniciar amb la visita a l’USC Entertainment  Technology Center, un dels centres de recerca de la University of Southern California, que reuneix executius i investigadors per explorar temes relacionats amb la creació, la distribució i el consum de continguts d’entreteniment. Allà van poder escoltar a tres professors de referència: Erik Weaver, expert en producció virtual i adaptativa; George Gerba, consultor de media experience; i Yves Bergquist, investigador d’IA aplicada a mitjans i blockchain.Després, van visitar una de les instal·lacions més rellevants de The MBS Group, Production Services and Solutions, l’empresa més gran del món de serveis d’assessorament i producció d’estudis. En concret, van veure el MBS Media Campus de Los Angeles, un dels estudis més grans, moderns i ben equipats als EUA. És una media city High Quality (HQ) com la de grans jugadors com Marvel Studios o 20th Century Studios. La jornada va acabar fent parada a Ryff, una start-up que ha desenvolupat una plataforma digital de product placement impulsada amb IA.Durant l’última jornada a Los Angeles, van visitar Liminal, on van viure una experiència estereoscòpica que s’equipara a les sensacions que sentim amb unes ulleres VR.Per altra banda, tres de les darreres parades van ser als estudis de les productores més grans i més innovadores del panorama internacional: Universal Pictures, Sony Pictures i Disney.

Universal  Pictures, casa de blockbusters com Kung Fu Panda o Oppenheimer, es van reunir amb el seu equip, que treballa per crear associacions amb empreses tecnològiques emergents. La participació activa a la comunitat de startups, ajuden l’estudi a navegar per les tendències i la innovació.A Sony Pictures Entertainment, van conèixer també l’equip de PIXOMONDO, els responsables de la seva divisió de producció virtual. A les seves instal·lacions, van poder visitar el plató virtual de 8 metres d’alçada, per 20 de superfície i 20 de profunditat.Finalment, van fer parada a Burbank, a les instal·lacions de Walt Disney Animation Studios, els estudis d’animació més antics del món.Formen part del gran complex de The Walt Disney Studios, que engloba diverses instal·lacions de producció. Juntament amb la visita, van poder parlar amb Nick Cannon, el seu Chief Technology Officer.

Las Vegas i  el NAB Show, la convenció de l’entreteniment més gran del món Durant la segona part del viatge es van traslladar a Las Vegas, on van visitar el NAB Show, la convenció més gran del món dedicada a les indústries de la comunicació, l’entreteniment i el broadcast. Una fira on van descobrir tendències emergents, tecnologies disruptives i solucions innovadores com els platós volumètrics o els escàners per a localitzacions. Allà van visitar els estands dels nostres socis Ovide i INFiLED, així com de NPAW, una de les empreses que formen part de la missió. També van assistir a sessions sobre IA als Media amb la participació de grans companyies com MicrosoftPinscreen, o 12A2. Finalment, van poder gaudir de l’Sphere, l’estructura esfèrica més gran del món, concebuda com un estadi dedicat a la música i a l’entreteniment immersiu.

Coneix més a les empreses participants!

  • ENTI-UB: Primera escola amb graus universitaris oficials en videojocs de Barcelona.
  • Sabatellini & Associats: Empresa que ofereix serveis legals per al sector cultural.
  • La Xarxa Audiovisual Local: Empresa pública que té com a objectiu gestionar el suport a l’audiovisual local català.
  • Antaviana Films: Empresa amb més de 30 anys en el sector de la post-producció.
  • MinimoVFX: Estudi especialitzat en VFX i animació amb una llarga experiència en el sector.
  • Grup Lavinia: Grup de comunicació, continguts i tecnologia que ofereix solucions digitals, immersives i virtuals.
  • Minded Factory: Productora especialitzada en el desenvolupament i producció de continguts.
  • NPAW: Líder mundial en solucions d’intel·ligència de vídeo holístiques end-to-end per a serveis de streaming.
  • Grup Mediapro: Grup líder en el sector audiovisual europeu únic en integració de continguts, producció i distribució audiovisual.
  • Fosca Films: Productora audiovisual de llargmetratges, curtmetratges i TV.
  • WindowSight: La plataforma d’streaming d’art visual i fotografia per a qualsevol pantalla.
  • Dragons Productions: agència que ofereix solucions àgils en l’àmbit del màrqueting.