El 4YFN, és un dels congressos d’startups de l’ecosistema mòbil i digital més importants del món, que se celebra del 26 al 29 de febrer a la Fira Gran Via de Barcelona en col·laboració amb el Mobile World Congress (MWC)

El Departament de Cultura, a través de l’ICEC i la seva marca d’internacionalització Catalan Arts, serà present del 26 al 29 de febrer, al 4YFN, el congrés d’startups de l’ecosistema mòbil i digital més importants del món, que se celebra en col·laboració amb el Mobile World Congress (MWC).

Un total de 12 startups catalanes de cultura digital formen part de l’estand (8.1B50) per poder impulsar la seva notorietat a nivell internacional. Entre elles hi ha estudis, desenvolupadors de jocs i una incubadora de videojocs, diverses plataformes per al desenvolupament i/o la recomanació de continguts audiovisuals, startups especialitzades en transmèdia, monetització de continguts digitals i continguts artístics, empreses que aprofiten les tecnologies més actuals per aplicar-la al sector musical i en benefici dels autors i artistes, desenvolupadors d’apps educatives i de serveis culturals i també una plataforma que té com a objectiu encoratjar el col·leccionisme d’art, entre altres.

El dilluns 26 de febrer, de 14:30 a 15h, 5 de les 12 empreses catalanes participen en una sessió de pitching per tal de presentar els seus projectes. Després de la sessió, Catalan Arts organitza un espai de networking a l’estand que reunirà les empreses presents a l’estand paraigües, socis i col·laboradors d’aquests, inversors i clients potencials. La consellera de Cultura, Natàlia Garriga estarà present en aquesta sessió.

A més, el dimecres 28 de febrer la consellera també té previst visitar l’estand per conèixer de primera mà les startups catalanes de cultura digital.

Aquestes son les empreses catalanes que formen part de l’estand de Catalan Arts al 4YFN:

  • Acqustic: plataforma de música que vol donar un cop de mà als artistes emergents. 
  • Barcelona Music Tech Hub: primera associació sense ànim de lucre que agrupa companyies i institucions dedicades al sector de la tecnologia musical del sud d’Europa.
  • Blockets: plataforma de venda entrades d’arts escèniques mitjançant tiquets NFT blockchain.
  • Coeli Platform: software com a servei (SaaS) dissenyat per documentar, gestionar i publicar col·leccions patrimonials. 
  • Dotlinesdot: mercat on trobar assessorament professional en el sector de la creativitat. 
  • Epictellers: estudi de videojocs, amb especial èmfasi en la creació de mons immersius i l’ús de la intel·ligència artificial. Actualment, està treballant en el seu primer videojoc.  
  • eShodo: estudi que emergeix amb la determinació de traçar un camí únic i emocionant cap al futur de les visual novels (novel·les visuals).  
  • GameBCN: programa d’incubació global de Barcelona, que ajuda els estudis de videojocs a professionalitzar la seva producció i maximitzar les seves oportunitats de negoci. 
  • Keynema: startup que ha desenvolupat una sèrie de suites intel·ligents per als equips que treballen creant contingut audiovisual.
  • Meloom: empresa que vol esdevenir un punt de referència global per a aquelles persones que volen aprendre música mitjançant programes adaptats i personalitzats.
  • Unison: primer operador de gestió independent de drets de propietat intel·lectual de la música creat a Catalunya i Espanya i un dels pioners a Europa. 
  • WindowSight: plataforma d’streaming per art i fotografia. Transformen les televisions en desús i les converteixen en una obra d’art que l’usuari pot canviar en qualsevol moment.

També s’ha realitzat un llibret digital per poder ampliar la informació d’aquestes empreses catalanes.

L’enllaç entre els professionals catalans i internacionals

Durant els dies de la fira, aquestes empreses mostren als professionals assistents al 4YFN els seus productes i serveis, reflectint les diverses aplicacions culturals de les tecnologies més innovadores i el paper capdavanter de les startups culturals catalanes en els àmbits de la recerca, l’emprenedoria i el coneixement.

L’estand de Catalan Arts posa a disposició de les empreses espais per a reunions que els permetin explorar oportunitats en cooperació tecnològica i R+D en diferents sectors i a escala internacional. Així mateix, també és un espai per donar a conèixer les polítiques de suport i els instruments financers de l’ICEC per a les empreses creatives catalanes.

Altres empreses catalanes de cultura digital com Lighthink LabDesilence i Onionlab també tindran presència a la fira.

Amb més de 700 expositors d’una quarantena de països i una assistència prevista de més de 20.000 professionals, entre els quals 1.000 inversors, el 4YFN –nascut en paral·lel al Mobile World Congress– té com a objectiu destacar la innovació i la creativitat tecnològica, i reuneix sota un mateix sostre emprenedors, inversors, empreses, institucions públiques i organitzadors d’esdeveniments, als quals ofereix activitats personalitzades de networking, tallers d’habilitats tècniques, xerrades, eines de connectivitat i programes d’innovació per afavorir la bona salut del sector tecnològic.

La participació de l’ICEC – a través de la seva marca d’internacionalització Catalan Arts – al 4YFN s’emmarca en l’estratègia del Departament de Cultura d’impulsar el creixement i acceleració de les startups catalanes del sector cultural, contribuint d’aquesta manera al seu posicionament i projecció internacional i connectant-les amb inversors de tot el món. Una estratègia que combina programes d’acceleració, assessorament individualitzat, així com l’acompanyament a fires i mercats internacionals.

La consellera Garriga estarà present, el dia 26 de febrer, en els pitchings que realizaran 5 empreses catalanes i farà una visita, el 28 de febrer, per conèixer de primera mà totes les startups catalanes de cultura digital presents a l’estand