Per a «Projectes de producció o coproducció audiovisual de no-ficció», CaixaForum+ llença la Convocatòria 2026
Per aplicar per aquesta convocatòria cal tenir en compte que el tancament es farà el 13 d’octubre de 2026. La fi d’avaluació de projectes el 15 de novembre de 2026, la Fase d’entrevistes: del 23 al 27 de novembre de 2026, i la Resolució de la convocatòria i comunicació: 1 de desembre de 2026, incloent una Fase de revisió legal: del 2 al 21 de desembre de 2026, per la qual cosa la Resolució final de la convocatòria: 23 de desembre de 2026
La Fundació ”la Caixa” impulsa aquesta convocatòria per seleccionar projectes audiovisuals de no-ficció que contribueixin a la divulgació cultural dels grans reptes de la societat contemporània.
Destinataris
La convocatòria s’adreça a productores audiovisuals, museus, fundacions i altres institucions que duguin a terme projectes audiovisuals amb voluntat divulgativa. Totes les entitats que hi participin han d’acreditar la seva solvència professional, capacitat tècnica (pel que fa a recursos materials i humans suficients), estar al corrent de les seves obligacions fiscals i laborals o de seguretat social i complir la normativa vigent que sigui d’apliació a l’hora d’executir els seus projectes (en particular, amb la de propietat intel·lectual).
Requisits
- Els projectes, que han de correspondre a documentals o sèries documentals en fase de desenvolupament, cerca de finançament, producció o postproducció, poden presentar-se en dues modalitats:
- Producció original de CaixaForum+
- Coproducció
- Els projectes han de ser propis (en el sentit de l’autoria), originals i inèdits.
- Dels projectes, que hauran de ser de no-ficció, es valorarà que estiguin orientats als objectius següents:
- Voluntat divulgativa
- Generació i conservació de patrimoni
- Foment del pensament crític i del coneixement
- Innovació social i reptes contemporanis
- Transdisciplinarietat
- Els projectes seleccionats passaran a formar part de l’ecosistema de continguts de CaixaForum+, cosa que contribuirà a ampliar l’oferta audiovisual amb propostes de qualitat, innovadores i alineades amb els valors de la Fundació ”la Caixa”.



