Com cada any en aquestes dates, els barcelonins Cinemes Girona han posat a la venda el seu tradicional abonament anual, que es pot adquirir a la taquilla de la multisala per 95€, fins al 31 de juliol, data en què inicien vacances per tornar a finals d’agost. Si es compra a través del TRESC, el preu és de 90€. La resta de l’any té un cost de 199€.

Aquest darrer any, Cinemes Girona ha continuat batent rècords d’assistència i esforçant-se per oferir les millors pel·lícules del panorama nacional i internacional. Segons dades de la pròpia sala, “fins al més de juny, ja portem un 5% més de públic que en el mateix període de 2024 i un 88,28% més de públic que en el mateix període de 2019, el millor any abans de la pandèmia”. 

Qualitat, independència, compromís i premis

La seva programació es basa exclusivament en la qualitat de les pel·lícules. A tall d’exemple, una part molt important dels films que passen pels grans festivals del món (Cannes, Berlín, Venècia, San Sebastià, Locarno…) després formen part de la cartellera de la sala del carrer Girona número 175. 

Cinemes Girona aprofitarà les vacances “per introduir millores tècniques i de confort per als seus espectadors. I és que mantenir l’alta qualitat de la imatge i el so són una prioritat absoluta nostra”. Des de la seva inauguració, l’any 2010, Cinemes Girona continua en la seva línia d’apostar pel talent independent i el cine d’autor nacional i internacional, a més de programar una llarga llista de festivals, projeccions especials, preestrenes i sessions per a les escoles. És una multisala molt integrada al barri i als seus veïns, i que col·labora amb una pila d’iniciatives culturals i socials. Està adherit a la campanya del Ministeri de Cultura d’entrades a 2€, cada dimarts, per a persones a partir de 65 anys i va ser pioner a Espanya en els abonaments anuals. I sempre ha dedicat una especial atenció cap al cinema català i en català. És per tots aquests motius esmentats que, l’any 2022, va rebre, per part de l’Acadèmia del Cinema Català, el Premi Pepón Coromina, i, aquest any 2025, el Premi Continuarà atorgat per RTVE Catalunya. 

Xifres i un curtmetratge molt, molt especial

Algunes dades de l’ús de l’abonament en aquesta temporada 2024-2025. Per exemple, la mitjana d’assistència dels abonats ha estat de 43 vegades. El cas més destacat de fidelitat al carnet: una espectactadora, la Dolores, el va usar 142 vegades. En l’altre extrem, l’abonat que menys l’ha utilitzat ho ha fet 23 cops. I quines han estat les pel·lícules més vistes? Encapçalen la llista tres produccions nacionals: Sirat, d’Oliver Laxe, La habitación de al lado, de Pedro Almodóvar, i Polvo serán, de Carlos Marqués-Marcet. A continuació: Aún estoy aquí, Cónclave, Una quinta portuguesa, Marco, Molt lluny, Queer i Emilia Pérez. 

Com és habitual en els últims anys, el llançament de l’abonament ve acompanyat d’un curtmetratge molt especial. En aquesta ocasió, els protagonistes són el Professor Sebastià D’Arbó i l’actriu Montse Alcoverro. Gran coneixedor dels fenòmens paranormals, gràcies a les seva feina de divulgador i de director cinematogràfic, D’Arbó arriba a Cinemes Girona amb una missió clara… o més o menys clara: esbrinar què està passant amb una presència estranya que corre per les tres sales i per la resta d’espais del cinema. Qui és? Què és? Aconseguirà treure’n l’aigua clara? El resultat final, entre misteriós i còmic, és sorprenent.

I els plats forts de la tornada? De Carla Simón a Cesc Gay o el millor cinema asiàtic

A partir del 29 d’agost, Cinemes Girona torna amb dues de les pel·lícules internacionals més esperades: la francesa Monsieur Aznavour, codirigida per Mehdi Idir i Grand Corps Malade, i protagonitzada per Tahar Rahim, en el paper del fabulós cantant i actor Charles Aznavour; i l’aplaudida Blue Sun Palace, de Constance Tsang, que relata la vida i els problemes de dos migrants xinesos a Queens (Nova York). Una altra estrena del mateix dia del retorn: l’òpera prima catalana, Hada, d’Àlex Mañas, protagonitzada per la jove Sara Espías i rodada a Barcelona, i que parla del suïcidi entre els joves. L’altra estrena nacional serà La terra negra, d’Alberto Morais, amb Laia Marull i Sergi López. A més, El Gran Premi: A tot gas serà la nova aposta de la sala per al cinema infantil animat. I el 3 de setembre s’iniciarà una edició del Korean Film Festival de Barcelona, fins al dia 7, amb títols com Red Nails, Nocturnal, About Family, Boy on the Pool o The Tennants, que donen fe de l’excel·lent moment del cinema coreà. L’Asian Film Festival Barcelona (del 30 d’octubre al 9 de novembre) serà un altre dels plats forts d’aquest inici de temporada. L’òpera i el ballet seguiran presents a la programació. 

L’estrena de Romería, de Carla Simón, i de Mi amiga Eva, de Cesc Gay, el 5 i el 19 de setembre, respectivament, seran dues mostres més del seu compromís amb el cinema nacional. A aquestes dues propostes s’hi pot afegir, en un calendari sempre en plena ebullició i definició, el documental Boris Skossyreff, l’estafador que va ser rei, de Jorge Cebrián, sobre el fals rei d’Andorra, que arribarà el 18 de setembre.