Dol lleuger, música enganxosa i molta llum

També això passarà, dirigida per Maria Ripoll i basada en la novella de Milena Busquets, comença amb una imatge en format quadrat, textura granulada i colors cremats. No és una postal, és un record: el dol d’una filla després de la mort de la seva mare. Aquesta obertura, que desapareix aviat, funciona com un flaixbac mental, un estat de pèrdua i desorientació que dóna pas a una llum més neta i clara, a l’estiu real.

L’eix de la pel-lícula és la Blanca (Marina Salas), que conviu amb el seu dolor a Cadaqués mentre s’envolta d’amics, amants, exmarits i fills. El to no és dramàtic, sinó vitalista, a estones gairebé lleuger. Hi ha una veu en off que apareix puntualment, com si llegís fragments del Ilibre, però la pel-lícula funciona millor quan observa que no pas quan recita.

Tot i tractar el dol, Ripoll opta per no quedar-s’hi atrapada. La història es mou, com ho fa la càmera, i ho fa entre Converses, vermuts, festes i silencis. La música-algunes cançons que sonen en escenes de cotxe, alguna festa o als crèdits- encaixa molt bé, i ajuda a fixar el record d’aquest estiu concret.

Especial BCN Film Fest

No et perdis la crítica de Los tortuga, la nova pel·lícula de Belén Funes, una mirada íntima sobre el dol i la migració.

Llegeix la crítica

Comparada amb No matarás, és una proposta més interessant i madura. Tot i que no busca aprofundir massa ni ser incòmoda, sí que deixa una sensació agradable, d’haver passat una estona amb algú que no té totes les respostes però tampoc les fingeix.

Val la pena veure-la?

Una bona opció si busques una història sobre la mort que prefereix celebrar la vida. No canviarà el teu estiu, però pot ser una bona Companya per passar-lo.

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “NewsArticle”,
“headline”: “CARLOS CUEVAS I MARINA SALAS PROTAGONITZEN A CADAQUÉS \”TAMBIÉN ESTO PASARÁ\” AL BCN FILM FEST 2025 (CRÍTICA)”,
“datePublished”: “2025-05-03T07:55:00+02:00”,
“author”: {
“@type”: “Person”,
“name”: “Guillem Thorson”
},
“publisher”: {
“@type”: “Organization”,
“name”: “areavisual”,
“logo”: {
“@type”: “ImageObject”,
“url”: “https://areavisual.cat/wp-content/uploads/2018/05/logoareavisualcat_2018_01.jpg”
}
},
“mainEntityOfPage”: {
“@type”: “WebPage”,
“@id”: “https://areavisual.cat/2025/05/03/tambien-esto-pasara/”
}
}