Productors Audiovisuals de Catalunya (PAC)  col·labora per segon any consecutiu  amb el D’A Film Lab.  Aquest 29 de març hem dut a terme la segona jornada de, Producció Emergent Catalana, dins el D’A FILM LAB 2023 , a la seu de la SGAE.
Producció Emergent Catalana, és una jornada d’indústria pensada per a donar impuls a les productores catalanes emergents que estan desenvolupant en el seu primer, segon o tercer llargmetratge. L’acció s’emmarca dins l’eix de treball de  PAC “Tàndem Productores Festivals“ que fa ús de la xarxa que envolta els festivals, amb l’objectiu d’enfortir el teixit del sector audiovisual català, visibilitzant les productores i la seva tasca.

El comité de selecció de projectes va estar format per la productora associada Xènia Puiggrós (Segarra Films),  i Rafa Alberola (Vermut Films, ECAM Industria).

Els projectes seleccionats van ser La Maldita Trinidad (Pausa Dramática – Anna Moragriega), Les Culpables (Boogaloo Films),  Mala Gent (Materia Cinema), Maya (The New Flesh), Útil (Omen Films) i Younger Days (Ayhe Productions – David Aymerich).

Recupera les fotos de la Producció Catalana Emergent 2023

Dins d’aquesta iniciativa, PAC va organitzar El Pont al Coneixement: La Cadena de Contractes, va ser impartit per Carlota Planas, advocada especialitzada en Drets de Propietat Intel·lectual i Noves Tecnologies, al bufet Sabatellini & Associados. amb inscripcions obertes a tot el sector. Durant la formació va compartir allò que tot productor necessita saber sobre la cadena de títols i drets d’autor, a partir d’exemples concrets i casos previs, posant especial èmfasi en els moments clau al llarg de la vida d’una obra audiovisual.

Una visió 360 de la Propietat Intel·lectual i els contractes a partir de l’autor ,de la idea embrionària, passant pel guió final, les funcions de director, el compositor o els actors. Els elements clau que cal tenir en compte a l’hora de contractar els creadors i els tècnics. Carlota Planas també va aportar llum en referència a qüestions com el contracte d’opció pel·lícula, l’encàrrec de contractació d’autors, així com en la llista de lliuraments. Un repàs d’aquelles qüestions legals que com a productors i artistes cal tenir en compte a l’hora de fer pel·lícules.

S’ha de deixar tot per escrit. Com més amplia i més temes abarqui el contracte de cessió de drets, més tancat estarà tot. Si no només es presumeix que amb el contracte laboral es cedeixen els drets de propietat intel·lectual, i amb aquesta pressumció no n’hi ha prou.

D’altra banda PAC va organitzar, en una acció exclusiva pels projectes seleccionats per a la Producció Catalana Emergent, un taller impartit per Oliver Lupiañez, CEO de K is for Knowledge. Aquest taller va estar dedicat a donar eines als productors per a que encarin les seves produccions d’una forma més sostenible.

A través de la pantalla es pot fer molt més que unicament conscienciar amb el missatge. El contingut, el guió i la forma de dur a terme el projecte son igual d’importants. La sostenibilitat no busca limitar la creativitat si no potenciar-la

En aquesta mateixa jornada ECAM va organitzar el Taller – El Pla de Finançament – impartit per Álex Lafuente productor de BTeam Pictures. Aquest taller va abordar com dissenyar un pla de finançament realista i basat en la viabilitat econòmica el que demana la història, partint del mapatge de recursos privats i públics, així com les diferents vies de finançament i rutes econòmiques per a esprémer el potencial econòmic de cada projecte.

Abans de que els projectes seleccionats realitzessin les assessories professionals, D’A Film Lab, va organitzar la xerrada – Impulsem el fet Col·lectiu? – destinada a abordar el fet col·lectiu, així com les tensions que comporten, i els avantatges i virtuts d’aquestes dinàmiques. En la xerrada van participar el Colectivo lacasinegra (Carlos Pardo Ros, María Antón Cabot), Colectivo Negu (Ekain Albite, Adrià Roca), Alba Cros i Nora Haddad.

Finalment els sis projectes seleccionats van poder gaudir de les seves assessories professionals, especialitzades en màrqueting, comunicació, producció, festivals, distribució i postproducció. Aquestes assessories estaven destinades a donar eines als futurs productors per a que encarin de la millor manera possible les seves produccions. Els assessors professionals que van formar part de la jornada van ser: Núria Costa (Directora de Comunicació i màrqueting a Trafalgar), Hebe Tabachnik (Programadora internacional i productora de Lokro Films), Peter Stephens (Coordinador de comptes i projectes a Music Library & SFX), Eugenia Mumenthaler (Productora a Alina Films), Irene Airoldi (Directora de màrqueting internacional a Filmax) i Roshanaj Behest (Productora i fundadora d’In Good Company)

El D’A – Festival de Cinema de Barcelona i el Porto Post Doc Festival han col·laborat per potenciar entre els assistents del festival, les coproduccions entre Espanya i Portugal. Una de les accions que van preparar, és el Cas d’Estudi de PACIFICTION.  En aquesta xerrada, la productora sòcia Montse Triola (Andergraun Films) i Joaquim Sapinho (Rosa Filmes) van parlar dels detalls de la seva col·laboració, així com dels beneficis i dels desaventatges d’aquest tipus de coproduccions.


Artícles relacionats

Producció Catalana Emergent 2022: PAC + D’A Film Festival + ECAM + GAC

Producció Catalana Emergent: tot llest per una nova edició del laboratori del D’A

Obertes les inscripcions Producció Catalana Emergent – PAC + D’A Film Lab Barcelona – Convocatories 2023

Entrevista Anna Moragriega (Pausa Drámatica Films)

Entrevista David Aymerich (Ayhe Productions)

#FrameFriday – Pacifiction