La propera edició del MAC 2022 del 1 de juny, torna a la normalitat i presenta un gran nombre de sessions presencials que també es podran seguir en streaming
L’efecte dels fons Next Generation UE en el sector audiovisual, la llei de la Comunicació Audiovisual de Catalunya, el model de negoci i la monetització de les OTT, les possibilitats que obre el metavers o els nous formats publicitaris audiovisuals són alguns dels temes que vertebren el programa d’enguany del Mercat Audiovisual de Catalunya. Inclourà una taula rodona, amb la col·laboració de l’Acadèmia del Cinema Català, amb dones cineastes que estarà conduïda per la presidenta de l’entitat Judith Colell. Com és habitual, el MAC rebrà alguns ponents molt destacats. Entre aquests, el periodista i guionista Jordi Évole; el periodista Fran Llorente, director de l’àrea de vídeo de PRISA Media i exdirector dels Serveis Informatius de TVE o l’expert en estratègia i transformació digital Pepe Cerezo. A banda dels grans temes genèrics, també s’abordaran qüestions del dia a dia, com les sortides laborals del sector audiovisual i les noves tipologies de treball que s’estan creant o la relació de les ràdios de proximitat amb les entitats de gestió dels drets de propietat intel·lectual. En l’apartat tècnic es dedicarà atenció als assistents de veu en l’àmbit dels mitjans de proximitat i a la postproducció de so en el podcast. |
El MAC acollirà la presentació d’ONDA ODS, un nou projecte que té com a eix central la creació de continguts al voltant dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 i que tindrà Ràdio Televisió de Cardedeu com a entitat capçalera a Catalunya. L’anunci d’aquest projecte vindrà acompanyat d’una jornada de treball específica, l’endemà de la celebració del MAC, adreçada als mitjans de comunicació i als professionals interessats a participar-hi. Una trobada en la qual es fomentarà el debat i la reflexió sobre el paper dels mitjans locals en la visibilització dels grans reptes que suposen la implementació de l’Agenda 2030. |
L’assistència al MAC 2022 és gratuïta, però amb inscripció prèvia. Aquesta ja es pot fer a través del següent formulari: |
Tots els continguts del MAC 2022 es poden consultar al preprograma |
En conjunt, al MAC 2022 s’han programat més d’una vintena de sessions que se celebraran l’1 de juny a Roca Umbert Fàbrica de les Arts, a Granollers. Algunes d’aquestes compten amb la col·laboració de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), el Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya (CPAC), el Clúster Audiovisual de Catalunya -així mateix membre de la Comissió de Continguts del MAC- o el Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya, entre d’altres. |
També torna, per segon any consecutiu, la Segona Trobada del Podcàsting a Catalunya, una iniciativa pionera al territori i una de les grans apostes estratègiques del MAC. La cita té un programa propi, amb una desena de sessions i la presència d’alguns dels protagonistes més destacats d’aquest format i també del món radiofònic. És el cas de Javier Gallego, periodista i director i presentador del programa Carne Cruda; Alberto Espinosa i Fran Izuzquiza, socis fundadors de Yes We cast; Andoni Orrantia, director de programació de la Cadena COPE; Ana Ormaechea, Chief Digital Officer de Prisa Radio; Mar Abad, cofundadora del segell de podcasts El Extraordinario; Laura Martín i Sílvia del Rio, periodista i cocreadora respectivament del podcast Patriahorcado; María Santonja, directora de PodWoman, el primer esdeveniment de podcasting dedicat a les dones en castellà i representants de les companyies iVoox Podimo o Spreaker. L’empresa de matriu sueca Acast organitzarà i patrocinarà dues sessions, sobre optimització de la monetització del podcast combinant subscripcions i publicitat i fórmules per ampliar l’audiència del podcast en el mercat llatinoamericà. El programa tractarà la popularització dels podcasts fets per dones i reflexionarà sobre l’adaptació de la indústria i els reptes de futur amb perspectiva de gènere; el podcast com a eina de comunicació política; les estratègies de distribució de podcast o la incidència que ha tingut la COVID-19 en la història recent. |
L’àmbit de fira empresarial per a professionals, Fira MAC, també torna amb força en aquesta edició, amb 23 empreses en la seva òrbita -tres d’aquestes internacionals, de França i Suècia- i una desena d’espais expositius. Fira MAC ofereix un espai de dinamització per proporcionar rapidesa i intensitat al negoci empresarial. D’aquesta manera, es busca potenciar el contacte entre les empreses i els seus clients. Amb totes aquestes iniciatives, el MAC 2022 té el compromís d’impulsar, una vegada més, l’activitat empresarial dins el sector audiovisual, tecnològic i creatiu. |
L’edició del MAC comptarà amb l’acte de lliurament dels Premis de Comunicació Local 2022. Els Premis de Comunicació Local són un reconeixement a la creativitat, el talent i la trajectòria dels mitjans de proximitat. Els guardons inclouen un total de set reconeixements dividits en tres categories: Mitjans (televisió, ràdio i digital), Continguts audiovisuals (vídeo, àudio i multimèdia/transmèdia) i Trajectòria professional. L’edició 2022 ja ha tancat el període de candidatures, i ho ha fet amb un rècord de participació. Enguany, 111 propostes competiran pels premis en les diferents categories. En les pròximes setmanes el jurat es reunirà per decidir quins dels participants són els finalistes de l’edició. Això vol dir que, ben aviat, farem públics els noms dels projectes que opten a ser guanyadors. La gala on es faran públics els guanyadors tindrà lloc com a cloenda del Mercat Audiovisual de Catalunya. |
El programa del MAC 2022 està elaborat per la Comissió de Continguts, constituïda pel Clúster Audiovisual de Catalunya, la Xarxa de Comunicació Local, l’Observatori de la Ràdio a Catalunya (GRISS-UAB) i el Mercat Audiovisual de Catalunya. La companyia Lang Iberia és el proveïdor tècnic oficial del MAC 2022. |