El Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) treballa ja en la segona edició BNEW (Barcelona New Economy Week), del 5 a el 8 d’octubre. En aquest sentit en darreres setmanes s’ha anunciat que es renoven i amplien els acords amb Servihabitat i Port de Barcelona. Servihabitat torna a ser la patrocinadora principal d’aquest nou BNEW, amb un conveni que com explica el mateix Consorci «suposa un reforç del compromís de l’empresa amb aquesta gran cita global orientada a la nova economia, que l’any passat va batre tots els rècords en la seva estrena amb prop de 11.000 participants de més de cent països de tot el món ».
En l’acte de la signatura, Iheb Nafaa, CEO de Servihabitat, va destacar que “el BNEW és un esdeveniment que, sorgit per la conjuntura de 2020, ha sabut adaptar-se a l’entorn (…) En Servihabitat compartim plenament aquest esperit de superació i per aquest motiu volem seguir donant suport a un esdeveniment capaç de reunir als principals sectors d’activitat amb la mirada posada en el futur. Tenim una ferma aposta per la innovació, el talent i la sostenibilitat que configuren part dels valors estructurals que potenciem dins de la nostra àrea d’activitat en la gestió d’actius financers i immobiliari “.
TAMBÉ PORT DE BARCELONA
Per la seva banda, també Port de Barcelona ha signat un acord de patrocini per aquest proper BNEW, pel qual l’organisme augmenta la seva aposta de patrocini amb la categoria de Bair Sponsor. Amb aquest conveni, el Port de Barcelona aportarà la seva experiència en matèria de logística i tindrà un paper destacat en BNEW Logistics, un dels verticals per impulsar la reactivació de l’economia. Igualment, l’entitat s’involucrarà també en una altra de les noves temàtiques transversals de l’esdeveniment, la sostenibilitat.
Mercè Conesa, de Port de Barcelona ha destacat que en la seva entitat “treballem de manera decidida per ser un smart port i apostem per espais d’intercanvi de coneixement que facin possible la innovació i la digitalització, dues palanques molt importants per impulsar el desenvolupament de la nova economia. A més de patrocinar l’BNEW, volem ajudar amb la nostra experiència i saber fer en aquesta segona edició de l’esdeveniment, com ja vam fer l’any passat en la primera edició “.
NOUS CONTINGUTS I EXPERIÈNCIES BNEW
Aquesta segona edició de BNEW comptarà amb deu verticals que abordaran diferents sectors i temàtiques al voltant dels reptes de futur de l’economia, amb un focus molt clar en la innovació, el talent i la sostenibilitat. Així, a les cinc temàtiques de 2020 (Logistics, Digital Industry, comerç electrònic, els Economic Zones i Real Estate) se sumaran aquest any cinc noves àrees de caràcter més transversal: Mobility, Sustainability, Talent, Science i City. L’esdeveniment, de caràcter professional i format híbrid, espera tenir en aquesta segona edició un 70% de participació digital i preveu ampliar els escenaris presencials per incloure nous espais emblemàtics de la ciutat de Barcelona.
BNEW 2021 seguirà apostant per la internacionalització com a element clau, així com per la generació de negocis a través de l’networking a la potent plataforma digital de l’esdeveniment i mitjançant intel·ligència artificial. L’organització espera passar de les 128 empreses presents al BVillage l’any passat a les 400 en aquesta nova edició, i ampliar el nombre de speakers passant dels 389 als 700. A més, la millora de l’context sanitari va a permetre sumar nous elements experiencials, oferint la possibilitat a les empreses d’organitzar activitats comercials i de promoció a les terrasses dels hotels de centre de Barcelona entre les 19h i les 22h.