La CCMA va obrir una convocatòria pública per trobar nous talents i formats innovadors de cara a complementar i impulsar els continguts del canal 33. Es va fer una crida especial a aquells projectes pensats per a diferents pantalles i amb un format propi per a cadascuna d’elles. Pel que fa al gènere, la crida era oberta a tot tipus de continguts, des de projectes culturals en la seva concepció més àmplia a formats híbrids, passant pels gèneres més establerts, com l’entreteniment, les docusèries i la ficció. Dels 150 projectes presentats, se’n van seleccionar 20, que van ser defensats pels seus creadors en les sessions finals de “pitching” públic dels dies 21 i 22 d’octubre
Els seleccionats Són els seguents:
“L’altra cara”, “Panorama”, “Senyora Isabel”, “Buga buga” i “X”. Són els cinc projectes guanyadors de la segona convocatòria de projectes audiovisuals innovadors per a la programació del 33. Tots cinc reforcen el caràcter del 33,dedicat a la descoberta, el coneixement, la innovació, el debat d’idees i la projecció de la cultura:
- “L’ALTRA CARA” (Youplanet) és un projecte dedicat a abordar tot tipus de temàtiques socials amb la complicitat de personatges que tenen una gran rellevància a les xarxes socials
- “PANORAMA” (Èxits Produccions & Management, SL i Clicksound, SL) és una aproximació a la riquesa i diversitat musical de Catalunya a través del descobriment personal.
- “SENYORA ISABEL” (Minifilms SL) és un programa de televisió sobre les diferents maneres de sentir, entendre i emocionar-se amb la poesia a partir d’una relació entre una àvia i una neta.
- “BUGA BUGA” (Aguacate & Calabaza Films) Drama, comèdia, romanç… és una ficció que retrata tot el que pot passar mentre s’espera que es renti la roba.
- “X” (Cornelius Films) és una comèdia multiplataforma protagonitzada per dues noies decidides a fer el que sigui per qüestionar el món patriarcal.
A finals d’abril, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA)
La convocatòria ha tornat a resultar tot un èxit. Adreçada a professionals independents, nous creadors, titulats en comunicació audiovisual i al sector audiovisual, s’hi van presentar 150 projectes, la gran majoria amb un marcat caràcter digital i multipantalla. D’aquests, se’n van seleccionar 20, que van ser defensats pels seus creadors en les sessions finals de “pitching”públic dels dies 21 i 22 d’octubre. I d’aquestes sessions, fetes a TV3, n’han sortit les cinc propostes que, ara, la CCMA ha triat per produir i emetre durant el 2020.