El Llibre Blanc de l’Animació Iberoamericana està disponible en línia al peu d’aquest article.
La publicació inclou associacions, cases productores, centres de formació i esdeveniments d’animació en els 23 països que comprèn Amèrica Llatina, Espanya, Portugal i Andorra. Aquest mapeig ja va ser presentant en la passada edició de Festival d’Annecy, i ara pot descarregar-se en línia.
El text també està conformat per set annexos: informe sobre l’animació a Jamaica i Trinitat i Tobago, article “Formació: els fonaments de l’animació regional del futur” i l’anàlisi “Dones directores en l’animació iberoamericana: el futur serà feminista o no serà “; a més de diferents case studies i un calendari amb els esdeveniments d’animació al llarg de l’any.
El llibre va comptar amb el suport d’ICEX, Diboos, EGEDA, Crea SGR, Safe Creative, Tenerife Film Commission, La Lliga d’Animació Iberoamericana, Welaw . A la vegada en la seva realització han col·laborat les següents institucions i autoritats cinematogràfiques: CAACI (Confederació d’Autoritats de l’Audiovisual i la Cinematografia d’Iberoamèrica); Programa Ibermedia; INCAA (Institut Nacional de Cinema i Arts Audiovisuals d’Argentina); ANCINE (Agência Nacional do Cinema do Brasil); CNCA (Consell Nacional de la Cultura i les Arts de Govern de Xile); Ministeri de Cultura de Colòmbia i Proimágenes Colòmbia; ICCA (Institut de Cinema i Creació Audiovisual de l’Equador); DAFO (Direcció de l’Audiovisual de el Ministeri de Cultura del Perú); ICA (Institut do Cinema i do Audiovisual de Portugal); DGCINE (Direcció General de Cinema de la República Dominicana); ICAU (Direcció de l’Cinema i Audiovisual Nacional d’Uruguai) i Uruguai XXI.
En paral·lel, i en una col·laboració històrica per a l’animació iberoamericana, en el llibre també han participat prop d’una vintena d’associacions professionals, entre les quals s’inclou Animar Clúster (Clúster Argentí d’Animació i VFX); APA (Associació Productores d’Animació Còrdova); ABCA (Associação Brasileira de Cinema de Animação); Bravi (Brasil Audiovisual Independent); ASIFA Colòmbia; GEMA COLÒMBIA (Grup d’Empreses d’Animació); Gremi d’Animadors de l’Equador, Diboos (Federació Espanyola d’Associacions de Productores d’Animació); ProAnimats (Associació de Productores d’Animació); SAVE, (Associació Canària d’Empresa i Professionals de l’Animació, el Videojoc i els Efectes Visuals); ACDMX (Associació de Creatius Digitals de Mèxic); Pixelatl; Panamà Animation; Paraguai Animation; Peru Animation i Casa da Animaçao de Portugal.
El Llibre Blanc de l’Animació Iberoamericana pot descaregar-se aquí