- La MOSTRA DE CINEMA ITALIÀ DE BARCELONA celebrarà la seva cita amb el públic més cinèfil de la ciutat en la seva setena edició que tindrà lloc entre el 14 i el 18 de desembre als Cinemes Verdi.
El repte de la MCIB serà, un any més, el de convertir Barcelona en una plataforma privilegiada per a la difusió del millor cinema italià a Espanya i per a això compta amb un programa format per 10 llargmetratges i 6 curtmetratges, que es projectaran en sessions amb entrada lliure .
Les projeccions estaran presentades pels directors o actors protagonistes, que es trobaran posteriorment amb el públic per a un debat relacionat amb la pel·lícula.
Llargmetratges
8 dels films que es presenten han estat escollits entre els millors èxits italians del 2018 en els Festivals Internacionals més importants del món (com Berlín, Cannes, Toronto i Locarno entre d’altres), i han estat seleccionats per Giorgio Gosetti, crític cinematogràfic i director de festivals com Noir in Festival de Milà i Giornate degli Autori, secció autònoma de La Biennale di Venezia:
Capri-Revolution de Mario Martone, L’Ospite de Duccio Chiarini, La profezia dell’armadillo d’Emanuele Scaringi, Ricordi? de Valerio Mieli, Saremo giovani i bellissimi de Letizia Lamartire, La Strada dei Samouni de Stefano Savona, La Terra dell’abbastanza de Damiano i Fabio D’Innocenzo i Il Vizio della speranza d’Edoardo de Angelis.
Les projeccions especials de la MCIB són Ovunque proteggimi de Bonifacio Angius i L’uomo che comprò la luna de Paolo Zucca.
Premis i Festivals
Les pel.lícules programades a la MCIB venen avalades per premis a grans festivals:
La terra dell’abbastanza de Damiano y Fabio D’Innocenzo ha rebut el Premi del Públic a l’Annecy Cinema Italien 2018; La Strada dei Samouni de Stefano Savona va competir en el Festival de Cannes 2018 i va obtenir el Prix L’Oeil d’Or a la Quinzaine des Réalisateurs, i també va rebre el Premi Especial “The New Waves” en el Festival de Cine Europeo de Sevilla 2018. Capri-Revolution de Mario Martone va guanyar 3 premis a La Biennale di Venezia 2018 a competició: Premio Francesco Pasinetti, Premio ARCA Cinemagiovani i Premio Lizzani. Ricordi? de Valerio Mieli també ha participat a La Biennale di Venezia i dins de la secció Giornate degli Autori va rebre el Premio del Pubblico BNL, la Menzione Speciale FEDIC i el Premio NuovoImaie (Linda Caridi). L’uomo che comprò la luna de Paolo Zucca, ha guanyat el Premi dels Estudiants i el Premi del Públic en el Festival del Cinema Italiano di Ajaccio 2018. Il vizio della speranza guanyà el Premio del Pubblico a la Festa del Cinema di Roma, i va rebre el Premi a la millor actriu i al millor director al Tokyo International Film Festival.
Fitxes tècniques i artístiques dels llargmetratges
CAPRI-REVOLUTION de Mario Martone
Repartiment: Marianna Fontana, Reinout Scholten van Aschat, Antonio Folletto, Jenna Thiam, Lola Klamroth, Ludovico Girardello, Gianluca Di Gennaro, Maximilian Dirr, Donatella Finocchiaro, Eduardo Scarpetta
guió: Mario Martone, Ippolita Di Majo
fotografia: Michele D’Attanasio
edició: Jacopo Quadri, Natalie Cristiani
escenografia: Giancarlo Muselli
vestuari: Ursula Patzak
música: Sascha Ring
productors: Nicola Giuliano, Francesca Cima, Jérôme Seydoux, Ardavan Safaee, Muriel Sauzay
producció: Indigo Film, Pathé Pictures, Rai Cinema
distribució: 01 Distribution [Itàlia], Pathe Distribution [França]
venda internacional: Pathé International [França]
país: Itàlia/França
any: 2018
duració: 122′
format: color
Premis i festivals:
Annecy Cinema Italien 2018: Prima, Busan International Film Festival 2018: World Cinema, Festival del Cinema Italiano di Madrid 2018: Largometrajes, Festival du Film Italien de Villerupt 2018: Compétition, Kolkata International Film Festival 2018: Maestro, La Biennale di Venezia 2018: Venezia 75 – Premio Francesco Pasinetti, Premio ARCA Cinemagiovani, Premio Lizzani MittelCinemaFest 2018, Rencontres du cinéma italien de Grenoble 2018: Panorama
És l’any 1914, Itàlia està a punt d’entrar en la guerra. Una comuna de joves nord-europeus ha trobat en l’illa de Capri el lloc ideal per dur a terme una recerca en la vida i l’art. L’illa, tanmateix, té una identitat pròpia i forta que es conjuga en una xica que es diu Lucia (Marianna Fontana). La pel·lícula narra l’encontre entre Lucia, la comuna liderada per Seybu (Reinout Scholten van Aschat) i el jove metge del poble (Antonio Folletto). Parla d’una illa única en el món, la muntanya dolomítica precipitada en les aigües del Mediterrani que, al principi del Novecento, va atraure com un imant a qualsevol que pogués percebre l’impuls de la utopia i cultivés ideals de llibertat, com els russos exiliats en Capri que es preparaven per a la revolució.
L’OSPITE de Duccio Chiarini
EL CONVIDAT
Repartiment: Daniele Parisi, Silvia D’Amico, Anna Bellato, Federica Victoria Caiozzo aka Thony, Milvia Marigliano, Daniele Natali, Guglielmo Favilla, Brunori Sas, Sergio Pierattini, Francesca Turrini
guió: Duccio Chiarini, Roan Johnson, Davide Lantieri, Marco Pettenello
fotografia: Baris Ozbicer
edició: Roberto Di Tanna
escenografia: Laura Boni
vestuari: Kay Devanthey-Giovañoni
música: Brunori Sas
productors: Tommaso Arrighi, Michela Pini, Vincent Wang, Fred Bellaïche
producció: Mood Film, Cinédokké, House on Fire Productions, Bravado Films, RSI Radiotelevisione svizzera, amb el recolzament de Eurimages, Regione Lazio, CNC, UFC Ufficio Federale della Cultura, TorinoFilmLab
distribució: Palace Films [Austràlia], UDI – Urban Distribution [França], Palace Films [Nova Zelanda], First Hand Films [Suïssa]
venda internacional: Udi – Urban Distribution International
país: Itàlia/Suïssa/França
any: 2018
duració: 96′
format: color
Premis i festivals:
Annecy Cinema Italien 2018: Concorso, Chicago International Film Festival 2018: Comedy, Cinema Italian Style – Seattle 2018, Festival del Cinema Italiano di Ajaccio 2018: En Compétition, Festival du Film Italien de Villerupt 2018: Compétition, Lavazza Italian Film Festival 2018: Lights, Drama, Action!, Les rencontres du cinéma italien à Toulouse 2018: Compétition, Locarno Festival 2018: Piazza Grande, MittelCinemaFest 2018
Guido estava convençut de tindre una vida tranquil·la fins que, un vespre d’hivern, un imprevist sota els llençols per poc no turba la relació que té en la seva núvia Chiara. Ja a la farmàcia en la intenció de comprar la píndola de l’endemà, Guido li proposa que no la prengui i Chiara se sent obligada a confessar els seus dubtes recents sobre la relació. És l’inici de la crisi i Guido es veu forçat a fer les maletes i anar-se’n de casa, però… ¿on anirà? Incapaç d’estar a soles, acudeix a casa dels seus pares i dels seus amics més estimats per demanar hospitalitat, la qual cosa el porta a naufragar d’un sofà a un altre en l’insòlit paper de testimoni de les seves vides i dels seus embolics amorosos.
LA PROFEZIA DELL’ARMADILLO d’Emanuele Scaringi
LA PROFECIA DE L’ARMADILLO
Repartiment: Simone Liberati, Pietro Castellitto, Laura Morante, Valerio Aprea, Claudia Pandolfi, Teco Celio, Diana Del Bufalo, Valerio Ardovino, Gianluca Gobbi, Kasia Smutniak, Samuele Biscossi, Rosa Diletta Rossi, Michela De Rossi, Vincent Candela, Adriano Panatta, Sofia Staderini
guió: Michele Rech aka Zerocalcare, Oscar Glioti, Valerio Mastandrea, Johnny Palomba, dall’omonimo fumetto di Zerocalcare
fotografia: Gherardo Gossi
edició: Roberto Di Tanna
escenografia: Mauro Vanzati
vestuari: Francesca Casciello
música: Giorgio Giampà
productor: Domenico Procacci
producció: Fandango, Rai Cinema, amb la contribució del MiBAC, amb el recolzament de Regione Lazio
distribució: Fandango Distribuzione [Itàlia]
venda internacional: Fandango [Itàlia]
país: Itàlia
any: 2018
duració: 99′
format: color
estrena en cinema: 13/09/2018
Premis i festivals:
Annecy Cinema Italien 2018: Concorso, Appuntamento con il cinema italiano – Istanbul 2018, Athens International Film Festival 2018: Festival Darlings, De Rome à Paris 2018, La Biennale di Venezia 2018: Orizzonti, MittelCinemaFest 2018
Zero té vint-i-set anys, viu en la zona perifèrica de Rebibbia, més concretament en la Tiburtina Valley. Terra de mamuts, xandalls, cossos reclosos i cors grans. Un lloc on sobra tot però no serveix res. Zero és dissenyador però com que no té un treball fix, es guanya la vida donant repàs de francès, cronometrant les files del check-in a l’aeroport i creant il·lustracions per a grups de música punk independents.
La seva vida és sempre igual: jornades perdudes a bord dels mitjans de transport públics travessant mitja Roma per arribar als diferents llocs de treball i per visitar a la Mare. Tanmateix, quan a la fi arriba a casa, la seva consciència crítica està esperant-lo: un armadillo de carn i os, o millor de plaques i teixits molls que, amb conversacions molt properes a la paradoxa, el posa al corrent respecte a què ocorre en el món.
Com a acompanyant en les seves peripècies quotidianes, en la lluita constant per tindre sempre el cap aixecat, es troba Secco, un amic de la infància.
La notícia de la mort de Camille, una companya del col·legi i el seu amor adolescent mai confessat, l’obliga a afrontar la vida i també, amb el seu esperit profanador, la desconnexió, els dubtes i la manca de certeses pròpies de la seva generació “d’aïllats”.
RICORDI? de Valerio Mieli
TE’N RECORDES?
Repartiment: Luca Marinelli, Linda Caridi, Giovanni Anzaldo, Camilla Diana, Anna Manuelli, Eliana Bosi
guió: Valerio Mieli
fotografia: Daria D’Antonio
edició: Desideria Rayner
escenografia: Mauro Vanzati
vestuari: Loredana Buscemi, Gaia Calderone
productors: Angelo Barbagallo, Laura Briand
producció: BiBi Film Tv, Les Films d’Ici, Rai Cinema, amb la contribució del MiBAC, amb el recolzament de Regione Lazio, CNC
distribució: Le Pacte [França]
venda internacional: Le Pacte [França]
país: Itàlia/França
any: 2018
duració: 106′
format: color
Premis i festivals:
Busan International Film Festival 2018: Flash Forward Out of Competition, El Gouna Film Festival 2018: Feature Narrative Competition, Festival del Cinema Italiano di Ajaccio 2018: En Compétition, Festival do Rio 2018: Expectativa 2018, Festival du Film Italien de Villerupt 2018: Compétition, Haifa International Film Festival 2018: Golden Anchor Competition, La Biennale di Venezia 2018: Giornate degli Autori, Selezione Ufficiale – Premio del Pubblico BNL, Menzione Speciale FEDIC, Premio NuovoImaie (Linda Caridi), Les rencontres du cinéma italien à Toulouse 2018: Avant-premières
Una gran història d’amor narrada sempre, això sí, a través de records més o menys deformats per l’estat d’ànim, pel temps, per les diferències dels punts de vista dels joves protagonistes. El viatge de dues persones a través dels anys: junts i separats, feliços, infeliços, enamorats d’ells, enamorats d’altres, vist en un únic fluix de colors i emocions.
Amb el pas del temps, la mirada d’ell es transforma, se suavitza, la d’ella madura, es fa més complexa i més obscura.
En el transcurs de la pel·lícula ambdós creixen i canvien: ell descobreix que és possible un amor que duri en el temps, ella aprèn què és la nostàlgia.
Amb la distància, les imatges d’aquesta relació es modifiquen. Se saturen d’emocions, o s’esvaïren, s’esborren, fins que ressuscitades gràcies a un perfum, a una paraula, ressorgeixen més fortes en un present que s’allunya per convertir-se de seguida en memòria.
SAREMO GIOVANI E BELLISSIMI de Letizia Lamartire
SEREM JOVES I MERAVELLOSOS
Repartiment: Barbora Bobulova, Alessandro Piavani, Massimiliano Gallo, Federica Sabatini, Elisabetta De Vito, Ciro Scalera, Paola Calliari, Victoria Silvestro, Gianvincenzo Pugliese, Tiziana Viano, Matteo Buzzanca, Gianluca Pantosti
guió: Marco Borromei, Letizia Lamartire, Anna Zagaglia
fotografia: Giuseppe Chessa
edició: Fabrizio Franzini
escenografia: Laura Inglese
vestuari: Fiordiligi Focardi
música: Matteo Buzzanca
producció: CSC – Centro Sperimentale di Cinematografia Production, Rai Cinema, D.O. Consulting & Production, amb la contribució del MiBAC, amb la col·laboració de Anna Mode Costumes, F.lli Cartocci, Margutta Digital, amb el recolzament de Regione Lazio, Regione Emilia-Romagna, Emilia-Romagna Film Commission
distribució: Palace Films [Australia], Palace Films [Nuova Zelanda]
venda internacional: Rai Com
país: Itàlia
any: 2018
duració: 92′
format: color – HD
Premis i festivals:
Busan International Film Festival 2018: Flash Forward Competition, Cape Town International Film Market & Festival 2018: Feature Films, Festival du Film Italien de Villerupt 2018: Compétition – Amilcar du Jury, La Biennale di Venezia 2018: Settimana della Critica, Lavazza Italian Film Festival 2018: Lights, Drama, Action!, MittelCinemaFest 2018
Isabella (Barbora Bobulova) té divuit anys a principis dels anys noranta, i és una estrella. Grava un disc que coneix un gran èxit i aconsegueix estar a totes les ràdios i televisions durant un estiu sencer. Després res més.
Altres vint anys més tard, canta ixes mateixes cançons en un local de la província amb el seu fill Bruno (Alessandro Piavani), guitarrista. El noi és el motiu de la interrupció de la seva carrera, o almenys això és el que es diu Isabella.
Bruno i Isabella més bé pareixen germà i germana que mare i fill. Com a família no convencional i desmarxada, ambdós estan vinculats per una relació de vegades poc saludable, units contra el món. Malgrat això, aquesta connexió es trenca quan Bruno coneix a Arianna, líder d’una banda de rock que li proposa formar part del seu grup.
LA STRADA DEI SAMOUNI de Stefano Savona
EL CARRER DELS SAMOUNI
Guió: Stefano Savona, Léa Mysius, Penelope Bortoluzzi
fotografia: Stefano Savona
edició: Luc Forveille
escenografia: Simone Massi
música: Giulia Tagliavia
productors: Penelope Bortoluzzi, Marco Alessi, Cécile Lestrade
producció: Picofilms, Dugong Films, Alter Ego Production, Arte France Cinéma, Rai Cinema, amb la contribució del MiBAC, amb el recolzament de Eurimages, Cnc, Ciclic, Regione Marche, Île de France, Cineteca di Bologna, Regione Lazio, Luca Rossi para Produttori Associati i Fondazione Piano Terra Onlus, Trentino Film Commission, Marche Film Commission
distribució: Fondazione Cineteca di Bologna [Itàlia], Jour2fete [França], Adok Films [Suïssa]
venda internacional: Doc & Film International [França]
país: França/Itàlia
any: 2018
duració: 128′
format: color i blanc i negre
Premis i festivals:
Annecy Cinema Italien 2018: Viaggio in Italia – Stefano Savona, Appuntamento con il cinema italiano – Istanbul 2018, Cinéalma – L’âme de la méditerranée 2018, Cinemed – Festival Cinema Mediterranéen Montpellier 2018: Avant-premières, Doclisboa 2018: Da Terra à Lua, El Gouna, Film Festival 2018: Feature Documentary Competition, Festival de Cannes 2018: Quinzaine des Réalisateurs – Prix Oeil d’or, Festival de Cine Europeo de Sevilla 2018: Las Nuevas Olas – Special Award The New Waves, FIDMarseille 2018: Evento speciale, Filmfest München 2018: International Independents, IDFA – Documentary Film Festival Amsterdam 2018: Best of Fests, Jerusalem International Film Festival 2018: Panorama, MittelCinemaFest 2018, Mumbai International Film Festival 2018: World Cinema, New Zealand International Film Festival 2018: Framing Reality, SalinaDocFest 2018: International Competition, Vancouver International Film Festival 2018: VIFF Impact, Viennale 2018: Features
Quan la petita Amal torna al seu barri, només recorda un gran arbre que ja no hi és. Un sicòmor que ella i els seus germans feien servir per enfilar-se. Recorda quan li portava el cafè al seu pare que estava a l’hort. Després arribà la guerra. Amal i els seus germans ho han perdut tot. Són fills de la família Samouni, de la pagesia que habitava a la perifèria de la ciutat de Gaza. Ha passat un any des que donaren sepultura als seus morts. Ara han de tornar a començar a mirar cap al futur, a reconstruir les seves cases, el seu barri, la seva memòria.
Al fil dels records, imatges reals i un relat animat s’alternen per dissenyar un retrat de família: abans, després i durant els tràgics esdeveniments que canviaren les seves vides aquell gener del 2009, quan, en mig de l’operació “Plom Fos”, 29 membres de la família van ser massacrats.
LA TERRA DELL’ABBASTANZA de Damiano D’Innocenzo i Fabio D’Innocenzo
LA TERRA DE LA SUFICIÈNCIA
Repartiment: Andrea Carpenzano, Matteo Olivetti, Milena Mancini, Max Tortora, Luca Zingaretti, Demetra Bellina, Michela De Rossi
guió: Damiano D’Innocenzo, Fabio D’Innocenzo
fotografia: Paolo Carnera
edició: Marco Spoletini
escenografia: Paolo Bonfini
vestuari: Massimo Cantini Parrini
música: Toni Bruna
productors: Agostino Saccà, Giuseppe Saccà, Maria Grazia Saccà
producció: Pepito Produzioni, Rai Cinema, con la contribució del MiBAC
distribució: Adler Entertainment [Itàlia], Palace Films [Austràlia], Abc – Cinemien Distribution [Bèlgica], Shenzhen Enjoy Pictures Company [Xina], Moving Turtle [Egipte], Moving Turtle [Emirats Àrabs Units], Arp Sélection [França], Danaos Cinema [Grècia], Moving Turtle [Líban], Palace Films [Nova Zelanda], Abc – Cinemien [Holanda]
venda internacional: The Match Factory
país: Itàlia
any: 2018
duració: 95′
format: color
Premis i festivals:
Annecy Cinema Italien 2018: Concorso – Prix du Public, Prix du Département, Athens International Film Festival 2018: Festival Darlings, Berlinale 2018: Panorama, BIFF – Bogotà International Film Festival 2018: De la A a la Z, Chicago International Film Festival 2018: World Cinema, Cinema Italian Style 2018, Cinema Italian Style – Seattle 2018, CPH PIX – Buster 2018: New Talent Grand PIX, Festival Cinéma Méditerranéen à Bruxelles 2018: Panorama, Festival du Film Italien de Villerupt 2018: Compétition – Amilcar de la Critique, Karlovy Vary International Film Festival 2018: Another View, Lavazza Italian Film Festival 2018: Lights, Drama, Action!, MittelCinemaFest 2018, Mostra Internacional de Cinema 2018: Competição de novos diretores, NICE New italian Cinema Events Festival – USA 2018: in Concorso, Open Roads: New Italian Cinema 2018, Taipei Golden Horse Film Festival 2018: Panorama
Mirko i Manolo són dos amics joves de la perifèria de Roma. Nois valents, fins al moment en el qual, conduint a altes hores de la nit, atropellen a un home i opten per fugir. La tragèdia es transforma en un aparent colp de sort: l’home que han matat és un penedit d’una banda criminal de la zona i, havent-lo fer desaparèixer, els dos nois s’han guanyat un paper, el respecte i els diners que mai han tingut. Un bitllet d’entrada a l’infern que canvien per una llicència cap al paradís.
IL VIZIO DELLA SPERANZA d’Edoardo De Angelis
EL VICI DE L’ESPERANÇA
Repartiment: Pina Turco, Massimiliano Rossi, Marina Confalone, Cristina Donadio, Marcello Romolo
guió: Umberto Contarello, Edoardo De Angelis
fotografia: Ferran Paredes Rubio
edició: Chiara Griziotti
escenografia: Carmine Guarino
vestuari: Massimo Cantini Parrini
productors: Attilio De Razza, Pierpaolo Verga
producció: Tramp Limited, O’ Groove, Medusa Film, amb la contribució del MiBAC, amb la contribució di Regione Campania, amb la col·laboració de Film Commission Regione Campania
distribució: Medusa Film [Itàlia]
venda internacional: True Colours – Glorious Films
país: Itàlia
any: 2018
duració: 96′
format: color
Premis i festivals:
BFI London Film Festival 2018: Debate, Cinemed – Festival Cinema Mediterranéen Montpellier 2018: Compétition Longs Métrages, Festa del Cinema di Roma 2018: Selezione Ufficiale, Festival du Film Italien de Villerupt 2018: Compétition – Amilcar des Exploitants, Haifa International Film Festival 2018: Panorama, MittelCinemaFest 2018, Rencontres du cinéma italien de Grenoble 2018: Panorama, TIFF – Toronto International Film Festival 2018: Contemporary World Cinema, Tokyo International Film Festival 2018: Competition – Miglior Attrice (Pina Turco), Miglior Regista
“Si he de morir, vull morir com jo diga”.
Al llarg de la mare del riu flueix el temps de Maria, amb la caputxa cobrint-li el cap i un pas ferm.
Una existència que transcorre una volta al dia, sense somnis o desitjos, ocupant-se de la seva mare i al servei d’una senyora coberta de joies.
Junt amb el seu pitbull d’ulls audaços, Maria transporta pel riu dones embarassades, en allò que podria ser un purgatori sense fi.
Aquesta serà la dona a qui l’esperança tornarà a visitar, en la seva forma més ancestral i potent, miraculosa com la vida pròpia.
Perquè romandre humans és sempre la major de les revolucions.
Projeccions especials
OVUNQUE PROTEGGIMI de Bonifacio Angius
PROTEGEIX-ME ARREU
Repartiment: Alessandro Gazale, Francesca Niedda, Antonio Angius, Anna Ferruzzo, Gavino Ruda, Mario Olivieri
guió: Bonifacio Angius, Fabio Bonfanti, Gianni Tetti
fotografia: Pau Castejón Úbeda
edició: Walter Fasano, Bonifacio Angius, Gianluca Scarpa
escenografia: Luca Noce
vestuari: Stefania Grilli, Luisella Pintus
música: Carlo Doneddu
productors: Andrea Paris, Matteo Rovere
producció: Ascent Film, Rai Cinema, amb la contribució del MiBAC, amb el recolzament de Regione Sardegna, Fondazione Sardegna Film Commission
venda internacional: Fandango
país: Itàlia
any: 2018
duració: 94′
format: color – DCP
Premis I festivals:
Torino Film Festival 2018: Festa Mobile
Alessandro porta la seva camisa de la sort, lluent, una meravella. No pareix que tingui cinquanta anys. Després haver cantat davant d’un públic poc agraït, com tots els dissabtes a la nit, arriba a trenc d’alba en la Blu Star Disco. I quan ja s’ha fet clar i la seva mare li nega els diners necessaris per presumir amb les xiques, Alessandro perd el cap. Després d’una vida desaprofitada davant d’una escurabutxaques per predicar borratxo des de primera hora del matí i esperar la fortuna d’un rasca i guanya, mai s’hauria imaginat que l’amor pogués tornar a visitar-lo. En el passadís d’un hospital.
És ací on el nostre protagonista es troba a Francesca. Uns grans ulls verds, melancòlics i lluminosos, espontanis com és típic d’una xiqueta. Els bitllets del vaixell a la butxaca, el d’ella i el d’Antonio, que només té cinc anys, i una cara com si estigués publicitant xocolata amb llet.
A l’agost, Sardenya és una explosió de llum blanca, de ciment calent, de camps daurats i d’un mar que brilla en la llunyania.
Alessandro i Francesca ixen finalment de l’hospital, en direcció a una última ocasió.
“Ovunque proteggimi” és una història plena de vida, de calor, d’amor, en la qual les ganes de renéixer d’Alessandro i Francesca lluiten amb un món que no els pertany.
L’UOMO CHE COMPRÒ LA LUNA de Paolo Zucca
L’HOME QUE VA COMPRAR LA LLUNA
Repartiment: Jacopo Cullin, Stefano Fresi, Francesco Pañofino, Benito Urgu, Lazar Ristovski, Angela Molina
guió: Paolo Zucca, Barbara Alberti, Geppi Cucciari
fotografia: Ramiro Civita
edició: Sarah McTeigue
escenografia: Alessandra Mura
vestuari: Stefania Grilli
música: Andrea Guerra
productors: Amedeo Pagani, Francesca Cima, Nicola Giuliano, Daniel Burman, Genc Permeti
producció: La Luna, Indigo Film, Rai Cinema, Ska-Ndal Production, Oficina Burman, amb la contribució del MiBAC, amb el recolzament de INCAA, Regione Autonoma della Sardegna, Comune di Cagliari, Fondazione Sardegna Film Commission
venda internacional: True Colours – Glorious Films
país: Itàlia/Albània/Argentina
any: 2018
duració: 103
format: color
Premis i festivals:
Appuntamento con il cinema italiano – Istanbul 2018, Busan International Film Festival 2018: Flash Forward Competition, Festa del Cinema di Roma 2018: Preaperture, Festival del Cinema Italiano di Ajaccio 2018: En Compétition – Prix des Etudiants, Prix du Public, Festival du Film Italien de Villerupt 2018: Compétition, Les rencontres du cinéma italien à Toulouse 2018: Compétition, MittelCinemaFest 2018
Un pescador sard ha promès la lluna a una dona. I els sards mai trenquen una promesa.
Curtmetratges
Els curtmetratges, tots ells opten al Premi al Millor Curtmetratge 2018 i són els que han format part de SIC@SIC, un projecte elaborat a la 33ª Settimana Internazionale della Critica (SIC), secció paral.lela de la 74a Mostra Internazionale d’Arte Cinematografica della Biennale di Venezia i l’Istituto Luce Cinecittà, amb l’objectiu de promoure els joves autors italians.
Els sis curts seleccionats són: CRONACHE DAL CREPUSCOLO de Luca Capponi – 18’, EPICENTRO de Leandro Picarella – 20’, FINO ALLA FINE de Giovanni Dota – 15’, FRONTIERA de Alessandro Di Gregorio – 14’, GAGARIN, MI MANCHERAI de Domenico De Orsi – 20’,i QUELLE BRUTTE COSE de Loris Giuseppe Nese – 11’.
Fitxes tècniques i artístiques dels curtmetratges
CRONACHE DAL CREPUSCOLO de Luca Capponi
CRÒNIQUES DES DEL CREPUSCLE
Repartiment: Davide Orgonauta, Beatrix Alende, Giuseppe Ragusa
guió: Luca Capponi
fotografia: Luca Capponi
edició: Luca Capponi
producció: CSC – Centro Sperimentale di Cinematografia Production
país: Itàlia
any: 2018
duració: 18′
format: color
Premis i festivals:
La Biennale di Venezia 2018: Settimana della Critica – SIC@SIC
Un viatge dens i nebulós en la zona d’ombra i llum opaca de l’existència humana. Una davallada al costat fosc, paranoic i hostil que plasma la vida d’un grup de persones reduït. El retrat d’un món a la deriva en el qual la presència americana causa sentiments d’inquietud en els protagonistes i provoca reaccions que condicionen la seva forma de viure. El pas d’una humanitat tecnològica i avançada a la intimitat casolana, un recorregut ple de preguntes existencials.
EPICENTRO de Leandro Picarilla
EPICENTRE
Repartiment: Roberto Latini, Filippo Luna, Alessio Piazza, Paolo La Bruna, Paolo La Bruna, Bruno Di Chiara, Nunzia Lo Presti, Federico Savonitto
guió: Leandro Picarella, Roberto Mandracchia
fotografia: Andrea José Di Pasquale
edició: Gianandrea Caruso
vestuari: Mela Dell’Erba
música: Gianluca Cangemi
productores: Andrea Zulini, Chiara Scardamaglia
producció: Playmaker
país: Itàlia
any: 2018
duració: 20′
format: color
Premis i festivals:
La Biennale di Venezia 2018: Settimana della Critica – SIC@SIC
Un país vuit a causa d’un terratrèmol és el set que tria un equip cinematrogràfic per una obra centrada en la figura del polític grec Pèricles i el seu “Epitafi”, manifest del concepte de democràcia. Tanmateix, un destí burocràtic ha pres una altra decisió, i caldrà defendre la plaça. Una història que parla de convivència incivil, de domini de la imatge i d’un munt de ruïnes que, encara que es tornen símbols, romandran ruïnes.
FINO ALLA FINE de Giovanni Dota
FINS AL FINAL
Repartiment: Lino Musella, Nello Mascia, Vincenzo Nemolato, Riccardo Maria Manera
guió: Giovanni Dota, Giulia Martinez
fotografia: Andrea José Di Pasquale
edició: Giorgia Currà
escenografia: Emanuela Bavaro
vestuari: Rosa Pischedda
música: Federico Ciompi
producció: CSC – Centro Sperimentale di Cinematografia Production, Rai Cinema
país: Itàlia
any: 2018
duració: 15′
format: color
Premis i festivals:
La Biennale di Venezia 2018: Settimana della Critica – SIC@SIC
Un tir trenca el silenci de la nit, quatre homes fugen del lloc del crim. Umberto “Sí i no”, infal·lible assassí del clan Caputo, acaba de matar a l’home equivocat. Ara haurà de retre comptes davant el cap. Per mala sort, la víctima és el nebot de Tonino O’Infame, el cap més temible de la ciutat. Però pareix que aquest no és el problema més gran; de fet, Umberto “Sí i no” amaga un espantós secret.
FRONTIERA de Alessandro Di Gregorio
FRONTERA
Repartiment: Bruno Orlando, Fiorenzo Madonna
guió: Ezio Abbate
fotografia: Clarissa Cappellani
edició: Renata Salvatore
vestuari: Martina Franci
productor: Simone Gattoni
producció: Kavac
país: Itàlia
any: 2018
duració: 14′
format: color
Premis i festivals:
La Biennale di Venezia 2018: Settimana della Critica – SIC@SIC
Un adolescent en el seu primer dia de treball com enterrador i un xic en la seva primera missió com a submarinista es troben a la coberta d’un transbordador que va directe a Lampedusa. No es coneixen, però quan baixaran en l’illa, les seves vides canviaran per sempre: un deurà recuperar els cossos dels nàufrags, l’altre deurà donar-li sepultura en un tipus de ballet entre la vida i la mort, la innocència i la pèrdua d’aquesta.
GAGARIN, MI MANCHERAI de Domenico De Orsi
ET TROBARÉ A FALTAR, GAGARIN
Repartiment: Nicola De Paola, Marina Savino
guió: Domenico De Orsi
fotografia: Sergio Grillo
vestuari: Margherita Carletti
música: Clelia Patrono
productors: Domenico De Orsi, Efisio Scanu
producció: Purple Neon Lights
país: Itàlia
any: 2018
duració: 20′
format: color
Premis i festivals:
La Biennale di Venezia 2018: Settimana della Critica – SIC@SIC – Migliore Regia
Un astronauta aterra, probablement, a la Terra. L’exploració d’aquell lloc misteriós revela la naturalesa del viatge i la identitat del viatger. La creativitat és el paisatge més inexplorat.
QUELLE BRUTTE COSE de Loris Giuseppe Nese
AQUELLES COSES DOLENTES
Repartiment: Rossella De Martino, Gerardo Trezza, Margherita Rago
guió: Loris Giuseppe Nese, Chiara Marotta
fotografia: Loris Giuseppe Nese
edició: Chiara Marotta
escenografia: Loris Giuseppe Nese, Chiara Marotta
música: Raffaele Caputo
producció: Lapazio Film
país: Itàlia
any: 2018
duració: 11′
format: color
Premis i festivals:
La Biennale di Venezia 2018: Settimana della Critica – SIC@SIC – Miglior Contributo Tecnico
Els pares no s’elegeixen, ni molt menys el lloc de naixement. Són els pensaments d’una filla incapaç de rebel·lar-se. Quan era menuda va passar molt de temps al costat de sa mare, una entusiasta catòlica, tot i que haguera preferit estar amb el seu pare, entossudit a amagar la relació extraconjugal de la qual tot el món ja en sap. Hui, el temps dins i fora de la casa transcorre lentament i els problemes familiars s’ofeguen en el silenci, al fons de la campana de la perifèria.
Jurat
Tindrem el plaer de comptar amb un jurat compost per tres persones relacionades amb el món cultural contemporani, que valoraran els curtmetratges presentats a la MCIB 2018:
Adolfo Blanco Lucas: productor i distribuïdor, actiu en la indústria cinematogràfica espanyola des de fa més de 20 anys. Fundador de A contracorriente Films.
Letizia Lamartire: directora de cinema, diplomada en el Centro Sperimentale di
Cinematografia. El seu treball Piccole Italiane va formar part de la selecció de curtmetratges de la MCIB 2017. Aquest any torna amb el seu primer llargmetratge Saremo Giovani i Bellissimi (seleccionat a la Settimana della Critica di Venezia 2018).
Jordi Coll: actor, cantant i ballarí. Ha treballat a la televisió en diferents sèries com Infidels de TV3, El secreto de puente viejo i El Incidente d’Antena 3, Acàcies 38 i La otra mirada de TV1. Actualment ha interpretat diversos personatges al Teatre Nacional de Catalunya, treballa en el musical El petit príncep i està col·laborant en molts altres projectes.
Organització
Organitzada per ISTITUTO LUCE CINECITTÀ, la MCIB compta amb la col·laboració de l’Istituto Italiano di Cultura, del Consolat Italià de Barcelona i patrocinadors com La Vanguardia, Hotel Condes de Barcelona, Betevé, TMB-Mou TV, Time Out i els Cinemes Verdi.
Material de Premsa AQUÍ
Per més informació podeu contactar amb:
eva@madavenue.es / anna@madavenue.es
Organització: