L’Observatori Català de la Comunicació informa dels canvis en la sobreimpressió de publicitat a les televisions en l’inici i finals dels programes;
“La sala contenciosa administrativa del Tribunal Suprem ha donat llum verda a les cadenes de televisió perquè incloguin publicitat sobreimpressionada durant l’emissió dels programes, tot i que amb algunes condicions. El tribunal ha estimat un recurs de Mediaset contra una resolució de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) de l’any 2015 que va ser avalada posteriorment per l’Audiència Nacional.
La CNMC havia imposat al grup audiovisual quatre sancions, per un valor total de 460.840 euros, per haver fet 17 impressions publicitàries de diversos productes als espais de Telecinco ‘El programa de Ana Rosa’, ‘Qué tiempo tan feliz’ i ‘Sálvame Naranja’, i als de Cuatro ‘Todo va bien’, ‘Deportes Cuatro’ i ‘Las mañanas de Cuatro’. Els anuncis en qüestió, d’entre 5 i 7 segons, es van inserir “durant l’emissió dels programes i sense interrompre’ls, ocupant el centre de la pantalla tot i que no en la seva totalitat”.
Tal com especifica la sentència, però, aquestes sobreimpressions es van col·locar o bé just a l’inici del programa, o bé després dels crèdits, o bé just abans o després d’un bloc de publicitat, de manera que no van interrompre “el fil argumental del programa, que no havia començat o ja havia acabat”. Durant els anuncis el que es veia de fons era el públic o el logotip de l’espai corresponent”.