Després de 17 anys reflexionant entorn del model de comunicació de proximitat i els seus canvis i transformacions, aquest any el MAC dedica especial atenció a la implementació de noves eines tecnològiques, alhora que posa damunt la taula la conveniència de renovar o no el seu àmbit normatiu.
El certamen fa alhora una aposta decidida per la nova realitat de les xarxes socials i el món dels influencers a través d’una taula rodona amb protagonistes destacats de les plataformes Youtube, Instagram, Snapchat i Vine. Així mateix, el sector de negoci delsvideojocs, de gran rellevància actualment, també prendrà importància al MAC a través d’una taula rodona i diferents versions de demostració obertes als assistents.
Cal destacar també la consolidació de Fira MAC en un format que, a més dels espais expositius tradicionals, suma la presentació de continguts en formats més àgils i dinàmics (speech corner) o l’aposta continuada, per segon any consecutiu, pels drons i per larealitat virtual des d’un punt de vista creatiu, però també industrial (MAC Tecnològic).
La novetat d’aquesta edició de 2016 és l’Open MAC, un nou concepte que obre el MAC a la ciutat i al públic en general amb activitats entorn del món audiovisual que s’estendran per la ciutat de Granollers, més enllà dels límits físics i temporals del certamen.
Aquesta nova orientació tindrà un ambaixador de luxe: el polifacètic i multipremiat creadorJoan Fontcuberta, fotògraf, artista, docent, assagista i crític, que pronunciarà una sessió magistral prèvia a la trobada professional: La fúria de les imatges, el dia 19 de maig (19 h), a la sala petita del Teatre Auditori de Granollers. L’entrada per a la sessió és gratuïta, tot i que l’aforament és limitat. |