En el darrer dia del Gamelab 2013, s’ha celebrat l’acte de presentació dels primers pitchings a Catalunya dedicats exclusivament al sector de l’animació: Anima’T. Aquesta iniciativa que serà una mena de prolegomen de la propera edició del Festival de Sitges, pretén ser una plataforma internacional per enfortir els llaços entre el nou talent i els clients de l’animació –de forma destacada les televisions. Així, com ha destacat Ángel Sala, “hem de crear indústria per canalitzar el talent propi”, aprofitant el factor atractiu que ofereix el Festival internacional que dirigeix.
El marc de la presentació no ha estat pas casual. Com ha afirmat la presidenta de l’associació catalana de productors d’animació, Animats, Cristina Brandner, els videojocs són un element central de l’estratègia empresarial crossmedia de l’animació. També ha apuntat la creixent importància de la producció d’animació a nivell de resultats empresarials, i que aquest és un sector que històricament ha internacionalitzat els seus productes. Precisament Anima’T comptarà amb un país convidat amb una forta tradició en l’animació com és Irlanda.
Els projectes que es vulguin presentar, tenen de temps fins el 2 de setembre, dels quals es farà una selecció que participarà al pitching. Però tots tindran accés a l’Anima’T i podran ser visionats al seu web.
Juntament amb el Festival de Sitges i Animats, el pitching compta amb TV3, Catalan Films & TV i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya entre els seus organitzadors. El projecte Anima’T pot reforçar l’aposta per la promoció de l’animació al nostre país que ja té amb la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, Animac, que ja porta 17 edicions celebrades a Lleida un exponent de primer nivell.