El Cerdanya Film Festival ha tancat la seva 16a edició doblant el públic de l’any passat, amb 10.000 espectadors entre projeccions i concerts. L’organització xifra també en 15.000 els participants en activitats obertes, exposicions i altres propostes, una dada difícil de contrastar donada la limitació d’activitats paral·leles. En total, el festival assegura haver reunit 25.000 persones. El certamen, que ja s’ha consolidat com a punt de trobada del cinema a l’estiu, ha reforçat també la seva dimensió professional amb unes Jornades d’Indústria que han reunit prop de 300 professionals i una vintena de projectes emergents.

 

El palmarès ha tingut com a grans protagonistes Sirat, d’Oliver Laxe, i Marina, de Marta Brichs, amb dos guardons cadascun. També han destacat el documental The Unfixing, de Nicole Betancourt, i les produccions Sorda i La nostra habitació, reconegudes amb doble premi. El públic ha escollit Parenostre, de Manuel Huerga, com a millor llargmetratge, i Esmorza amb mi, d’Iván Morales, i Abril, d’Alexandra Iglesias, com a millors films en català.

 

PALMARÈS COMPLET

Millor Guió Original

– Sirat, d’Oliver Laxe (llargmetratge)

Millor Interpretació Individual

– Sirat, per Sergi López (llargmetratge)

– Sorda, per Míriam Garlo (llargmetratge)

– La nostra habitació, per Carla Linares (curtmetratge)

– Insalvable, de Javier Marco (curtmetratge)

Millor Curtmetratge Espanyol

– Marina, de Marta Brichs (curtmetratge)

Talent Emergent

– Marina, de Marta Brichs (curtmetratge)

– La memòria de les papallones, de Marta Viña (llargmetratge)

Millor Documental Internacional

– The Unfixing, de Nicole Betancourt (documental)

Millor Fotografia

– The Unfixing, de Nicole Betancourt (documental)

Millor Disseny de So

– Sorda, d’Eva Libertad (llargmetratge)

– La nostra habitació, de Jaume Claret Muxart (curtmetratge)

Premi del Públic – Llargmetratges

– Parenostre, de Manuel Huerga (llargmetratge)

Millor Film en Català

– Esmorza amb mi, d’Iván Morales (llargmetratge)

– Abril, d’Alexandra Iglesias (curtmetratge)

Millor Direcció

– Molt Lluny, de Gerard Oms (llargmetratge)

– Happy Hour, de Nico Romero i Álvaro Monje (curtmetratge)

Curtmiratges – Millor curt fet per una directora jove

– Lencería Milagros, de Jana Moreno (curtmetratge)

Premi Mirada Social

– Ma mère, Dieu et Sylvie Vartan, de Ken Scott (llargmetratge)

Premi del Públic – Curtmetratge Internacional

– The One Note Man, de George C. Siougas (curtmetratge)

Premi Pirineus Sostenibles (ex aequo)

– Fais ton trail. Una muntanya a compartir, de Romain Cipière

– L’últim viatge, de Pere Cabañas (curtmetratge)

Premi del Públic Trinxat de la Cerdanya Terror/Fantàstic

– Dangerous Animals, de Sean Byrne (llargmetratge)

– Una cabeza en la pared, de Manuel Manrique (curtmetratge)

Millor Muntatge

– All you need is love, de Dany Ruz (curtmetratge)

Millor Interpretació Coral (ex aequo)

– Lo que queda de ti, de Gala Garcia (Laia Manzanares i Àngela Cervantes) (llargmetratge)

– Les irresponsables, de Laura Mañá (Laia Marull, Àgata Roca i Betsy Túrnez) (llargmetratge)

Millor Documental de Memòria Històrica

– El petit peó, de Joan Gamero (documental)

Mencions del jurat

– Parenostre: tècnica arriscada al servei de la narració (llargmetratge)

– Esmorza amb mi: brillant adaptació teatral (llargmetratge)

– Las pardas: defensa de la llibertat i la normalització