El Grup Godó de Comunicació acaba de “moure fitxa” en el terreny de la innovació digital amb l’adquisició majoritària de l’empresa Layers of Reality. Aquesta productora -que dirigeix Jordi Sellas- és pionera en l’àmbit de la realitat virtual i ampliada. Com ells mateixos expliquen la seva vocació és “fusionar art, tecnologia i narrativa per construir experiències que traspassen pantalles”. Les exposicions de la productora han recorregut més de 50 ciutats i han seduït més de vuit milions de persones. Amb peces com “Frida Kahlo: Experience” demostren que l’interès per aquesta nova manera d’explicar —i sentir— històries no és una moda passatgera: De fet, la La propera estrena de “Leonardo vs Michelangelo”, una producció que contraposa vida i obra de dues figures influents de la història de l’art, prevista per al setembre, tornarà a demostrar les capacitats de Layers of Reality per a fer propostes culturalment ambicioses i visualment enlluernadores.
Amb aquesta operació, Grup Godó amplia el seu portfoli, i s’endinsa en nous terrenys on convergeixen creativitat, tecnologia i noves audiències. De fet, el moviment està alineat amb la vocació del grup als darrers anys obrint noves vies de negoci associades al talent jove, la innovació digital i el desenvolupament de productes amb alt valor afegit.
L’experiència de l’empresa es va iniciar a l’antic plató Ideal, ara convertit a espai immersiu, on s’exhibeixen les seves obres, que també s’han expandit a l’espai propi del Centre d’Art Amatller a Barcelona. En darrers anys també s’han sumat MAD Madrid Artes Digitales, Matadero Madrid, el centre Bombas Genes de València, i també en format itinerant internacional. A banda, la productora també desenvolupa continguts immersius “per encàrrec” d’institucions, centres educatius i empreses, utilitzant múltiples tecnologies de percepció de la realitat… Destaca el projecte XR Heritage, centrat en la divulgació del patrimoni cultural a través del metavers; o XR Edu, que aplica la realitat virtual a l’aprenentatge, en un model que combina creativitat, narrativa i tecnologia per generar noves experiències.
Amb el nou acord, Godó passaria a ser majoritari en l’empresa resultant, on seguirien com a socis de referència Ingenia Cultura, empresa del holding Magma Cultura que presideix Artur Duart, i Artsmediatech BCN.






