” Disposar d’un nou contracte programa és una necessitat per garantir un marc de finançament estable que permeti a la CCMA complir les obligacions de servei públic”. Aquesta ha estat la petició que la vicepresidenta de la Corporació ha llançat el divendres 17 al matí al Parlament. “Hem treballat una proposta de contracte programa per abordar amb garanties els reptes dels pròxims anys”, ha dit Llorach, que ha afegit: “Ja hem fet la primera reunió amb la consellera i molt aviat començaran les reunions bilaterals entre el govern i la CCMA per treballar una proposta conjunta.”
“Tot i que amb els acords amb el Departament de Cultura hem pal·liat una mica el dèficit, compartim amb els productors i els diferents sectors la inquietud per dotar-nos d’una aportació estable.” Per això la presidenta en funcions ha dit que, mentre el contracte programa no sigui una realitat i una solució, “s’ha inclòs en l’avantprojecte de pressupost de la CCMA per al 2022 un increment de despesa en producció audiovisual de 52 milions”. Amb aquesta aportació, ha afegit, es podrà recuperar la inversió necessària que la indústria audiovisual reclama i que des de la CCMA també es considera necessària.
Pel que fa a l’acord del Consell de l’Audiovisual de Catalunya sobre l’emissió de documentals i programes de reportatges del debat polític entre Catalunya i l’Estat, la vicepresidenta i presidenta en funcions ha recordat que és conseqüència d’una queixa del grup Federalistes d’Esquerres que exigia “no només l’emissió sinó unes condicions de programació determinades d’un documental que havien impulsat des d’aquest espai polític”. Llorach, que ha defensat la independència dels reportatges i els documentals de TV3, ha recordat que ni un partit polític ni l’organisme de regulació audiovisual elaboren la programació de la televisió pública. Llorach ha incidit en el fet que el mateix president del CAC lamenti que l’acord aprovat per dos vots contra un s’aparti i distorsioni intencionadament l’informe tècnic de l’Àrea de Continguts de l’organisme audiovisual per acabar arribant a una conclusió basada en percepcions ideològiques o personals que no se sustenten tècnicament.
En el seu torn de paraula, el director de TV3, Vicent Sanchis, ha celebrat la bona arrencada de la programació de la nova temporada: “Al day time continuen programes de qualitat i amb bons resultat d’audiència, programes de referència, i estrenem noves temporades al prime time com ‘Crims’, ‘Fake night’, ‘Lloguer a primera vista’, la nova temporada de ‘Polònia’, ‘APM?’… En faig una valoració molt positiva; han començat molt bé i encara ens falten grans propostes com la ficció ‘L’última nit del Karaoke'”. Preguntat també per la programació infantil i juvenil, Sanchis ha explicat que “s’acaba d’incorporar a la direcció Laia Servera, amb un projecte nou que de ben segur revitalitzarà el canal”.
Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, també ha parlat positivament de les primeres setmanes de la nova temporada: “Estem molt convençuts de les apostes per a aquesta temporada i dels professional que les lideren.” “Al costat del servei públic que se li demana a la ràdio pública, innovem”, ha dit, i ha recordat que Catalunya Ràdio estrenarà la primera sèrie de ficció amb so binaural, “La torre de vidre”, que s’ha obert un canal de Twitch i que des de fa moltes temporades s’aposta fort pels podcasts, amb èxits com “Crims”.