L’estudi realitzat pels professors Antonio Ariño i Ramón Llopis, de la Universitat de València, analitza l’evolució de la participació cultural a Catalunya durant el segle XXI, un període que es caracteritza per tres fenòmens molt concrets: lògica de la recessió econòmica, amb les retallades públiques en béns i serveis culturals, la lògica de la digitalització amb la seva capacitat per permetre una connexió ubiqua i personalitzada, i la lògica de les polítiques de la identitat, amb el seu ineludible tendència a afirmar els trets distintius, des de la llengua fins a la gastronomia.
Algunes de les conclusions de l’estudi són:
Un 17,2% no realitzen cap altra activitat cultural que no sigui veure la tele o escoltar música
Un 19,4%; majoritàriament homes, solters i menors de 35 anys; centren els seus interessos i pràctiques culturals al voltant de la cultura digital.
Un 19,4% centren els seus interessos i pràctiques culturals al voltant de la cultura digital, mentre un 17,7% es mostren totalment allunyats de les pràctiques digitals.
Escoltar la ràdio, assistir al teatre i a exposicions en general, són les activitats culturals on l’ús del català és superior al d’altres llengües.
57% de les entrades de concerts i un 23% de les entrades d’espectacles s’han obtingut gratuïtament.
iinfo complert: CoNCA
f