Les tres principals televisions en obert de l’Estat, s’ adapten als nous patrons de consum per a plantar cara a Netflix, Sky o HBO, que porten televidents a les seves plataformes, reducint les audiències de les cadenes tradicionals. En aquesta primera etapa, RTVE, Atresmedia y Mediaset España pacten el llançameent d’una plataforma conjunta de continguts amb tecnología HbbTV, a fi , tal com expliquen de “millorar l’ experiència del consum televisiiu permeten la interactivitat”, segons expliqen en un comunitat.
La tecnologia HbbTV és la que empra TVE per donar el servei del seu “Botó Vermell”, pel que el seu ús permetrà als telespectadors accedir a través de la seva televisió a més capítols del programa que vulguin veure o estiguin veient, a començar el programa des del principi o desar-lo per a veure-ho en un altre moment, tal com es pot fer actualment a través de Movistar TV. Aquest producte, que permetrà a l’usuari accedir a tots els continguts d’aquestes tres cadenes quan vulgui, suposa diversificar el negoci de les televisions més enllà de l’emissió lineal i millorar els rendiments de audiència, ja que Kantar Media compta les emissions en diferit dels programes, sèries i pel·lícules. Aquesta nova audiència l’podran comercialitzar per atreure més publicitat o augmentar els preus.