El proper divendres 9 de juny tindrà lloc la Jornada “Dissenyant eines per mesurar l’audiència digital a Catalunya” al Palau Robert de Barcelona, on s’analitzaràn les audiències contemporànees i del futur amb taules rodones i debats on participaràn els representants més rellevants de les institucions i mitjans catalans.
La Jornada, organitzada pel Consell de l’Audiovisual Català, l’Institut de Comunicació de la UAB (InCom – UAB) i la Generalitat, pretén posar sobre la taula un anàlisi exhaustiu sobre quins formats i dispositius, en l’actualitat, consumeix continguts el públic català.
La Jornada, organitzada pel Consell de l’Audiovisual Català, l’Institut de Comunicació de la UAB (InCom – UAB) i la Generalitat, pretén posar sobre la taula una anàlisi exhaustiu sobre quins formats i dispositius, en l’actualitat, consumeix continguts el públic català.
A les 9 h el vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics de la UAB, Javier Lafuente, i el president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, iniciaran l’acte, donant pas a un matí de reflexió i exposició entorn a l’anàlisi dels estudis de consum i els nous paradigmes que és plantegen per abordar-los.
A continuació, la taula rodona i el debat “Reptes per conèixer el consum dels mitjans de comunicació a Catalunya” iniciarà l’anàlisi exhaustiu de les audiències catalanes que pretén assolir aquesta jornada. El cap d’Anàlisi i Explotació d’Audiències de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Josep Ritort; el membre del Clúster Audiovisual de Catalunya, Oriol Jara; i la Directora de Nació Digital, Karma Peiró, seràn els paricipants d’aquest debat que serà moderat per Jordi del Río, director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya.
El Consell de l’Audiovisual Català (CAC), amb la representació del seu vicepresident Salvador Alsius, moderarà la segona taula de la jornada, on participarà el professor de Sociología de la Comunicació de la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), Javier Callejo, el director tècnic de l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) i el CEO de l’empresa Kondrac, Jordi Gilabert.
Sota el nom “Propostes per mesurar una audiencia cada vegada més disseminada i granulada”, els participants debatràn sobre com mesurar les audiències en l’actualitat, i el representant de Kondrac – empresa pionera en softwares de mesurabilitat del consum d’audiències – plantejarà noves tendències i eines tecnològiques per dur-ho a terme.
A més a més, entre les activitats, destaca la presentació pública de l’Observatori de Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB) per part d’Amparo Huertas, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB).
La cloenda del acte anirà a càrrec de Carmina Crusafón, subdirectora de l’Observatori Iberoamericà de la Comunicació (OIC) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que reunirà totes les aportacions de la Jornada, amb noves objeccions, apuntant-les com a conclussions.