• 70 empreses i 15 universitats s’apleguen en la trobada de referència entre
la indústria i els estudiants
• Durant dos dies s’han celebrat més de 100 reunions entre les principals
productores catalanes i els projectes
• Les empreses han avaluat 17 projectes audiovisuals de Ficció, No Ficció,
Noves Finestres i Formats TV
SALA DE PREMSA AQUÍ
La segona edició del Pitching Audiovisual UniversitatIndústria ha tancat les seves portes amb un gran èxit de participació. En total, una setantena de les principals empreses i entitats del sector audiovisual i 34 estudiants de 15 centres universitaris, han format part d’aquesta experiència presentant 17 projectes audiovisuals.
L’esdeveniment ha reunit un total de 640 persones i s’han celebrat més de 100 reunions entre el talent emergent i la indústria audiovisual.
Xavier Guitart, President del Clúster Audiovisual -impulsor i organitzador de l’esdeveniment-, ha destacat el salt qualitatiu que han fet els projectes presentats en aquesta edició respecte els de 2015, “enguany eren projectes creats per presentar-se davant de les empreses i l’any passat tenien un caire més acadèmic”. Guitart ha destacat la importància de la iniciativa explicant que “les empreses aporten l’experiència i els estudiants el nou talent i les idees”, i ha
afegit que de cara a pròximes edicions, la convocatòria té la vocació de seguir
internacionalitzant-se, obrint-se a més centres universitaris i empreses d’arreu del món.
S’han presentat 17 projectes classificats en quatre categories: Noves Finestres, Ficció, No Ficció i Format TV. Han format part de la categoria Noves Finestres els projectes Catalunya en ruta (webdoc), En mi lugar (curt 360º), Gálibo (webdoc), i Mars Oddity (còmic interactiu). Els de la categoria de ficció són Cinemaspop, El enviado, El método, Filla del Foc, Les de l’Hoquei i Los vivos. Pel que fa a No Ficció, els projectes que hi han participat són Després de l’accident, El secret atòmic de Franco, Marinaleda, retratos de una utopia i Teresa, el maquis de Vallibona. Finalment, Format TV ha comptat amb Comida Ajena, Escape i
L’Europa petita, cinema amb caràcter de nen.
Els 15 centres universitaris són ERAM Escola Universitària, Universitat Abat Oliva CEU, Universitat Autònoma de Barcelona, TecnoCampus, Universitat de Barcelona, La Salle – Universitat Ramon Llull, Universitat de Lleida, Universitat de Vic, UIC Barcelona, Blanquerna- Universitat Ramon Llull, Universitat Rovira Virgili, Universitat Pompeu Fabra. I les universitats convidades Universidad del País Vasco, Filmakademie Baden – Württemberg i la Universitat de València.
En total, hi ha participat una setantena d’empreses i entitats com 15-L Films, 8TV, A Contraluz Films, Alguna Pregunta, Antaviana Films, Aved Producciones, BWP, Batabat, Benecé Produccions, Bogaloo Films, Brutal Media, BTV, Cicely Films, Corte y confección de películas, Crearsa, Createl, Deluxe, Diagonal TV, DocsBarcelona, Ebantic, El Terrat, El Videocassette, EGM, Filmax, Filmin, Focus, Gestmusic Endemol , GoodMoment, Grup Broadcaster, Ikiru Films, Imagic TV, Inicia Films, Karavan Films, La Lupa, Lastor Media, Lavinia, Loto Films, Manual Producciones, Mamba Media, Media 3.14 (Grup Mediapro), Microgestió, MiniFilms, Minimal Films, Minimo VFX, Minoria Absoluta, Minushu, Oberon Cinematográfica, Ostia Films, Ottokar, Ovide, Parc Audiovisual, Polar Star Films, Rebelion Terreste, Rec Videoproduccions, Reset TV, Segarra Films, Soul Produccions, Trueday Films, Tviso, TV3, TVE, Utopia Global, Veranda, Verkami, Visyon360 i Zentropa Spain.