TV3, líder el 2018
Aquestes dades remeses per la pròpia CCMA, venen ratificades pels estudis de Kantar Media, on s’explica que TV3 tanca l’any 2018 més líder, amb una quota anual del 14%, a una distància de 4,2 punts respecte d’ Antena3 i Tele5, que empaten amb un 9,8%. D’aquesta manera, TV3 es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder nou anys seguits a Catalunya. A més, aquest any ha pujat 2,2 punts i és la cadena generalista que més creix respecte al 2017. En aquests 9 anys situada en primera posició, des de l’any 2010 fins ara, TV3 ha liderat 86 mesos del total de 108, els 17 últims de manera consecutiva.
TV3 ha liderat 299 dies de l’any, una xifra que suposa un rècord històric de la cadena i el segon millor de la història de la televisió. En 331 dies, el programa més vist de la jornada ha estat de TV3, 291 dels quals ha estat alguna de les edicions dels “Telenotícies”. L’any 2018, TV3 ha liderat les dues franges de més consum del dia, el “day time”, entre les 8 del matí i les 9 del vespre, amb una quota del 13,8%; i el “prime time”, de dilluns a diumenge, amb una quota del 16%.
El 2018, TV3 ha situat 24 programes al rànquing dels espais més vistos de l’any. En aquesta llista apareixen programes de tots els gèneres que emet la cadena. Els primers que se situen en aquest rànquing són la transmissió del partit de la Lliga de Campions entre el Chelsea i el Barça del 20 de febrer, el documental “1-O” del “Sense ficció” del 9 de gener, que va marcar el rècord històric del programa, i l’entrevista al president Carles Puigdemont del 14 d’abril.
TV3 torna a ser l’única cadena que situa els seus informatius en el rànquing dels espais més vistos de l’any, amb el “TN vespre” i el “TN cap de setmana vespre” als primers llocs de la llista. També hi apareixen alguns especials informatius, com els del 25 de març sobre la detenció del president Carles Puigdemont a Alemanya.
A la llista també ocupen un espai destacat el reportatge “Marcats per l’1 d’octubre” del “30 minuts”, “Polònia”, “Benvinguts a la família”, que va ser la millor estrena d’una sèrie de TV3 dels darrers 10 anys, “Matriculats” o “La catedral del mar”. Els segueixen el Piromusical de la Mercè, la transmissió del partit de Copa del Rei entre el Barça i la Cultural Lleonesa, l’últim capítol de “Merlí” i “La nit de Merlí”, “El foraster”, l’“APM?” del 7 de febrer, que va ser el més vist dels últims dos anys, “Els meus pares” o “Està passant”. A més, també apareixen en el rànquing la transmissió de l’acte institucional de l’11 de Setembre i l’entrevista al president de la Generalitat, Quim Torra, del 3 de juny.
Els informatius de TV3, líders d’audiència, en credibilitat i en qualitat
L’actualitat continua centrant l’interès de l’audiència i consolida TV3 com un referent informatiu.
TV3 continua sent l’única cadena que situa totes les edicions dels seus telenotícies en el rànquing anual dels 40 programes més vistos i que dupliquen l’audiència dels informatius de les altres cadenes. La valoració qualitativa també és molt destacada, ja que els informatius de TV3 són els més ben valorats pels espectadors que participen en el panell de l’empresa GFK: a més de liderar en credibilitat, amb un 95,9%, aconsegueixen un índex qualitatiu del 8,6, i superen el rècord de l’any passat. Aquest bon resultat qualitatiu dels informatius queda reforçat amb l’índex mitjà de TV3, que durant el 2018 ha fet el rècord històric de la valoració de la programació amb un índex qualitatiu de 8,5, i es manté com la cadena generalista més ben valorada.
El 3/24 tanca l’any com a líder dels canals informatius amb una quota de l’1,9%. Com a canal de referència, el 3/24 ha seguit l’actualitat i ha fet cobertures extraordinàries amb un molt bon resultat d’audiència.
Un any de rècords també a internet
A internet, TV3 ha estat la cadena de televisió que ha liderat l’audiència a Catalunya el 2018. Ha estat líder tots els mesos de l’any dels quals es disposa de dades (de gener a novembre) segons dades de Comscore. A Catalunya, ha obtingut una audiència de més d’1,9 milions d’usuaris únics mensuals, i a Espanya, de 2,5. L’audiència digital de TV3 ha augmentat un 10% en usuaris únics a Catalunya respecte a l’any passat.
Els continguts de TV3 han assolit una cobertura del 37% dels internautes catalans, un 5% per sobre que el 2017. Això vol dir que, de mitjana, cada mes un 37% dels usuaris que es connecten a internet a Catalunya han accedit als mitjans digitals de TV3.
Les reproduccions de vídeo han superat els 108 milions. Els cinc programes més vistos per internet han estat els “Telenotícies”, els programes “Polònia”, “Tot es mou”, “Està passant” i “Preguntes freqüents”, així com la sèrie “Com si fos ahir”, que ha acumulat més de 12 milions de reproduccions.
TV3 lidera el mes de desembre i l’últim dia de l’any
TV3 tanca també el mes de desembre com a líder. La quota del mes és del 14,1%, 3,8 punts per sobre de la cadena classificada en segona posició. A més, tots els dies del mes de desembre el rànquing dels programes més vistos del dia ha estat liderat per un espai de TV3.
Els 11 programes més vistos del mes de desembre són de TV3, amb les campanades, el “TN vespre” del dia 18, el “Polònia” del dia 13, i el documental “Vox: la ambición de Santiago Abascal” del “Sense ficció”, al capdavant del rànquing. Els segueixen el “TN cap de setmana vespre” del dia 2, la transmissió del partit de Copa del Rei entre el Barça i la Cultural Lleonesa, el dues edicions més dels “Telenotícies”, el “Quatre gats” amb Carles Puigdemont com a protagonista, “El foraster” a Sant Martí de Tous i l’especial sobre les eleccions andaluses.
TV3 ha acomiadat el 2018 com a líder de l’any, un liderat que manté fins a l’últim minut amb les campanades més seguides. L’espai presentat per Helena Garcia Melero i Marc Ribas ha obtingut una quota del 36,8% i 751.000 espectadors.
Altres espais que apareixen al rànquing dels programes més vistos de desembre són “APM?”, “Està passant”, “La nit dels Òscars”, “Cuines”, “30 minuts”, l’obra de teatre “El fantasma de Canterville”, “Preguntes freqüents”, “Zona zàping”, “La Marató de TV3”, la nova sèrie “Shakespeare i Hathaway, investigadors privats”, “Com si fos ahir” o “Tot es mou”.
Al desembre, TV3 ha marcat un nou rècord en valoració qualitativa al panel GfK, amb una puntuació de 8,6. Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un 8,6, i a distància dels informatius de la resta de cadenes. Els “Telenotícies” també son líders en credibilitat amb un 95,9%, i en imparcialitat, amb un 93,8%.
(Font: Kantar Media, ind. 4 i +)