Adobe està realitzant un seguit de presentacions professionals arreu del món –com ha estat aquesta setmana a Barcelona– de la seva darrera aposta per esdevenir la referència en les aplicacions professionals del disseny i la creació gràfica i audiovisual. Seguint la dinàmica d’altres grans empreses del programari, el nou sistema Adobe Creative Cloud estarà al núvol, no només facilitant les seves actualitzacions, sinó oferint nous serveis vinculats a les xarxes socials i al treball en equip no presencial. A més, aquest nou ecosistema de treball i relació amb els clients, permet al professional rebre una oferta de costos per part d’Adobe molt més adaptable a les necessitats del creatiu individual, la PIME o la gran empresa, mitjançant unes quotes mensuals de diverses modalitats i a un cost mitjà per sota de l’antic sistema de compra de llicències.
Pel que fa a les novetats, l’Adobe Creative Cloud pretén fer molt més eficaç l’ús combinat dels programes clàssics de la seva “suite”, alhora que vol facilitar la creació professional de pàgines i portals web sense haver de ser cap expert en HTML5, gràcies al programa MUSE, oferint una entrada còmoda a l’estratègic sector de les APP’s. Un sector cada cop més important pel creixent protagonisme de les pantalles mòbils (smpartphones, tauletes…) en el consum de continguts audiovisuals de tot tipus provinents de la connexió a la xarxa.
Cal destacar l’esforç de les noves versions de programes com Photoshop o Premiere per “recuperar” amb gran eficàcia i de forma ràpida arxius de fotografía o vídeo desestabilitzats o mal enfocats, així com poder transitar de les imatges fixes de qualsevol origen (dissenyades, captades amb càmera….) a productes d’animació bàsics molt eficaços, tot entrant en el disseny en 3D.