Intereconomía és una cadena que ha basat el seu èxit en continguts polèmics, crispats i ideològicament conflictius. Tot i que aquest model  ha aconseguit èxits d’audiència també ha generat “anticossos” en moltes empreses que, en privat, reconeixen que no s’anuncien en la cadena perquè no volen que els seus productes siguin identificats amb aquests continguts.

Quelcom similar a ” la Nòria”? Aquell programa va aixecar “butllofes” a Can  Telecinco. Per primera vegada els anunciants abandonaven un programa, privilegiant els valors de la seva marca per sobre la rendibilitat comercial que donava un dels programes de major audiència  Ha estat una nova forma de concebre la publicitat allunyada dels tradicionals  GRPs i que s’apropa a la percepció que la societat i les xarxes socials tenien d’un producte o una companyia.

El programa finalment no ha desaparegut  de la graella, però va servir perquè Telecinco donés l’ordre de “blanquejar” els seus continguts i de demanar públicament disculpes als anunciants. Intereconomía viu una situació similar que afecta a tota la seva graella i als seus programes de major audiència com “El Gato al Agua”, que supera regularment el 2,5% de *share.

En privat les empreses reconeixen que no s’anuncien en Intereconomía precisament pel seu perfil i pels “anticossos” que genera en bona part de la societat amb els seus continguts, d’alt voltatge i que segons els seus detractors freguen l’homofòbia, el masclisme i la xenofòbia. Això a pesar que és una de les cadenes independents de TDT amb un 1,4% de share.Intereconomía té un perfil  ideològic marcat, fregant l’insult i les males maneres:  Sense anar més lluny, Eduardo García Serrano, una de les cares més conegudes d’aquesta cadena, va cridar a la consellera catalana Marina Geli ‘guarra’, ‘*puerca’ i ‘zorra repugnant’ . A més, el canal va ser sancionat amb una multa de 100.000 euros per l’emissió d’un anunci  considerat homófob.

L’incident amb  Marina Geli i la postura de la cadena  en referència als nacionalismes  fa que sigui complicat que,  les empreses catalanes o les que es volen dirigir-se al públic català s’interessin per col·locar la seva publicitat. A més  el perfil agressiu de la cadena li ha portat fins i tot a enfrontar-se amb anunciants: Al setembre de l’any passat Nestlé va decidir retirar la publicitat de Intereconomía i el  canal va reaccionar amb virulència davant la decisió empresarial de Nestlé acusant-la a través de twitter fins i tot de boicotejar a la cadena.